Andrew Thomsen Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Som elektriker, hater jeg å se knapper og skilter som ikke er vannrette. Jeg har reagert på "Master Caution" knappen på kapteinssiden i NGX'en, 700'en. I dag skulle jeg hjem fra ENGM (real life), med DY274, avgang 1500. Tror det var LN-RKK. Vi ble forsinka da de måtte ta strømmen og bytte flyets batterier (om jeg husker rett). Så der satt jeg på 1C og fulgte med på kaptein og elektriker, og hadde direkte sikt på annenflygeren. Og DER var den gule, skakke Master Caution knappen. Tro det eller ei, men jeg begynte å lure på om den skulle være sånn "by design"?? Hmm, nei, fornuften seiret, og jeg slo det fra meg. Ikke før jeg hadde dratt min konklusjon...tok annenflygeren og rettet opp knappen, så den ble like vannrett som den røde :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 En liten edit: med DY274, avgang 1500. Tror det var LN-RKK LN-KKR vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Ja godt mulig jeg bomma der. Å bli sendt ut av US embassy uten Visa pga latterlige bagateller og DY opplevelsen i løpet av få timer gjør meg nok litt forvirret :smile: PS: Gjorde et søk på flyet, og fant et bilde som faktisk viser knappen, og den ble vannrett i dag (eller rett som det er) :grin: Her: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=636677 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Se der ja LN-RKK er forresten en SAS A321 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Det var nok SAS som satt i husken; flyr mest med de, innland og utland :wink: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 JEg ser MastCaut oftere skeiv enn rett. De blir jo puncha inn hele tida så om de er litt rettere når de er ny eller ikke skal jeg ikke uttale meg om. I såfall vil jo årevis med trykking løsgjøre den litt, tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Ja, det stemmer. Har drevet med sådanne knapper siden 1987, og forskjellen er stor mht diverse fabrikanter, på hvor godt knappen sitter over tid. Spesielt de som blir brukt daglig. Til sjøs har vi rutiner for å ettersjekke slikt. Men der er det også sånn cirka tusen ganger mer knapper å passe på, og det at låseringen (som sitter på baksiden) blir litt løs med tiden, er en vanlig ting. Men straight from the horses mouth, hadde jeg forventet at de satt litt bedre i en cocpit. Hver gang jeg finner en løs knapp, fikser jeg det. Ifølge både PMDG og DY gjør de det ikke :whistle: :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Dersom du ser SAS MD80 filmen som ligger her i shoppen, så ser du at midt inni filmen, så sitter plutselig kapteinen med hele master caution knappen i hånda! Push knappen satt rett og slett ikke godt nok fast! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 Hehe den må jeg anskaffe, har jo reist mye med den flytypen, helt fra DC-9-30 og opp. Til sjøs opplevde jeg noe lignende en gang. Gammel båt...og to nøkkelbrytere hadde plutselig ikke noe mer funksjon da de skulle betjenes, og var på vei ut av panelet. Måtte bytte hele betjeningspanelet, fikset siden det gamle med superlim :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.