Gå til innhold

PMDG Master Caution knappen


Andrew Thomsen

Anbefalte innlegg

Som elektriker, hater jeg å se knapper og skilter som ikke er vannrette. Jeg har reagert på "Master Caution" knappen på kapteinssiden i NGX'en, 700'en.

 

I dag skulle jeg hjem fra ENGM (real life), med DY274, avgang 1500. Tror det var LN-RKK. Vi ble forsinka da de måtte ta strømmen og bytte flyets batterier (om jeg husker rett). Så der satt jeg på 1C og fulgte med på kaptein og elektriker, og hadde direkte sikt på annenflygeren. Og DER var den gule, skakke Master Caution knappen.

 

Tro det eller ei, men jeg begynte å lure på om den skulle være sånn "by design"?? Hmm, nei, fornuften seiret, og jeg slo det fra meg.

 

Ikke før jeg hadde dratt min konklusjon...tok annenflygeren og rettet opp knappen, så den ble like vannrett som den røde :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja godt mulig jeg bomma der. Å bli sendt ut av US embassy uten Visa pga latterlige bagateller og DY opplevelsen i løpet av få timer gjør meg nok litt forvirret :smile:

 

PS: Gjorde et søk på flyet, og fant et bilde som faktisk viser knappen, og den ble vannrett i dag (eller rett som det er) :grin:

 

Her:

 

http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=636677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer. Har drevet med sådanne knapper siden 1987, og forskjellen er stor mht diverse fabrikanter, på hvor godt knappen sitter over tid. Spesielt de som blir brukt daglig. Til sjøs har vi rutiner for å ettersjekke slikt. Men der er det også sånn cirka tusen ganger mer knapper å passe på, og det at låseringen (som sitter på baksiden) blir litt løs med tiden, er en vanlig ting. Men straight from the horses mouth, hadde jeg forventet at de satt litt bedre i en cocpit. Hver gang jeg finner en løs knapp, fikser jeg det. Ifølge både PMDG og DY gjør de det ikke :whistle: :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe den må jeg anskaffe, har jo reist mye med den flytypen, helt fra DC-9-30 og opp. Til sjøs opplevde jeg noe lignende en gang. Gammel båt...og to nøkkelbrytere hadde plutselig ikke noe mer funksjon da de skulle betjenes, og var på vei ut av panelet. Måtte bytte hele betjeningspanelet, fikset siden det gamle med superlim :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...