Gå til innhold

Norway Online Day


Reidar Fredrik Frydenlund

Anbefalte innlegg

Welcome to our Norway online day!

 

NOD_240312.jpg

 

Usually we staff up Oslo Airport togheter with another domestic regional airport!

 

The regional airport besides Oslo is chosen from week to week, in our wild country we can offer you great wheather challanges, windy approaches, steep approaches and offset approaches.

 

 

25th April

 

This online evening we will staff up Oslo Gardermoen airport ENGM together with Stavanger Sola ENZV.

 

ENZV is located 200nm southwest of Oslo and is one of the most popular regional airports both in real and on VATSIM community.

 

 

 

So the choice is your wheter you like an international flight from the Europe or would like city jumping in Norway.

 

 

 

 

Expect multiple frequency changes as you fly in our airspace. ENGM will be full staffed and our friendly controllers is on the edge to provide you with great Norwegian service while you fly trough our skies.

 

 

Routes between ENGM and ENZV is shown below:

 

 

ENGM-ENZV

 

ATLAP P600 SOGLO

 

EVEN flightlevel for cruise.

 

 

ENZV-ENGM

 

UMSIS Z16 RIPAM

 

ODD flightlevel for cruise.

 

 

 

You are more than welcome to take a flight to Norway, bring your best flying skills and have fun.

 

 

Charts

 

 

Freeware Scenery FS2004

 

 

 

 

Freeware Scenery FSX

 

 

 

Payware Scenery Oslo Gardermoen FSX

 

 

Payware Scenery Stavanger Sola FSX

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det startet rolig men ble bra trafikk på Gardermoen etter hvert - mest utgående. Syns det gikk greit, bortsett fra at noen må ha text-comm og da går det litt tregt. Får vel lære meg noen shortcuts/alias for å få det til å gå unna på text også.

 

Det var flere utlendinger innom idag og det er alltid kjekt - både russere, finner, amerikanere og briter. Samarbeidet med Sivert på APP gikk knirkefritt, selv med skifte av runway underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dårlig ut! Er vi lei eller? jeg har vært uten nett i nesten to døgn. fikk tilbake i kveld, derfor har jeg selv vært avventende.

 

Men diskusjonen om hvorvidt hvilke tiltak som trengs for å unngå kansellering kan vi jo eventuelt kjøre på vatsim-scandinavia forumet.

 

Sverige døde også ut sine torsdager etter en lengre suksessperiode men er nå tilbake!

 

Danmark stiller sterkt med å ha alliert seg med tyskere og østerikkere?

 

Hva kan vi gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vært oppe før men noe av utfordringener er at nesten "ingen" er inne på vatsim-forummet og leser der. Miljøet er i hovedsak her og da blir det lett forvirring om hvor man skal lete og osv. Skjønner godt at Vatsim er Vatsim. men som sagt; Mange søker etter info her på dette forummet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å ikke annonsere her før vi har ATC-staffinga klar. Christian Zhang er den eneste som er klar til onsdag.

 

Jeg har mottatt en del signaler på at enkelte velger å ikke sette seg opp fordi jeg koordinerer dette. Vel, det jeg da gjør er å gi pinnen videre. Jeg skjønner at jeg har gjort en dårlig jobb, men ikke klag. Jeg var den eneste som spurte Anders om jeg kunne ta over. Men du, som klager på meg, kan vel dette mye bedre enn alle andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen da folkens!

Her er det en som melder seg frivilig, og så vil dere ikke pga at det RFF som styrer det.

Kan dere eller ikke komme med råd til han, så han kan bli bedre.

Det er 2 grunner at ikke jeg har deltatt.

- Onsdag er ikke den beste dagen for meg.

- Da jeg måtte ha et program til, for å bli med.

 

Jeg ønsker Reidar Fredrik lykke til vidre, og ikke gi deg :)

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke ha et program til. GVCCS er valgfritt, og siste versjon er fortsatt i Beta, vi fikk bruke det under FLG, men kan ikke gi ut flere beta versjoner nå. Så her har RFF misforstått litt.

 

Kan ikkje stille som ATC på onsdag, skal reise den dagen..

 

Har ikkje hørt eit einaste signal om at folk ikkje sett seg opp på grunn av deg RFF.. Stå på slik du gjer, annonser neste online day på torsdag eller noko for å få atc, og purr på når det nærmar seg. Er ikkje stort meir du kan gjer :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hang in there, help is on the way :whistle:

 

Om litt får jeg forhåpentligvis min rating, så da skal jeg nok stille når jeg har tid. Et par timer, en kveld i uka skal jeg klare, i allefall når jeg ikke er ute å seiler. Til tider kanskje også mens jeg seiler, om nettet strekker til. Men den tid den sorg.

 

Ellers synes jeg det er merkelig hvor hårsåre enkelt kan være som rett og slett dropper ut, angivelig fordi de "ikke liker" en person som man hovedsaklig kjenner via nettet. Virker som at man glemmer at den personlige agendaen på den måten rammer hele nettverket som sådan, og ikke bare den man "ikke liker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke ha et program til. GVCCS er valgfritt' date=' og siste versjon er fortsatt i Beta, vi fikk bruke det under FLG, men kan ikke gi ut flere beta versjoner nå. Så her har RFF misforstått litt.[/quote']

 

Sorry, my mistake.

 

 

Det vi kan gjøre på onsdag, er å kjøre Gardermoen only. Dersom jeg får GND, TWR, APP, (D_APP) og Oslo, kan jeg annonsere dette. Da får vi i alle fall staffet opp litt til 16. mai?

 

Send meg en PM, melding på facebook, sms meg på 91711631 eller skriv opp på vaccsca-forumet, så blir det kanskje noe "på oss" på onsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...