Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en skandale! Det å sitte i kabinen og vite at fremme i Cockpiten sitter det muligens overtrette piloter er rett og slett skremmende. Så da blir det altså å vente på et skikkelig smell før noen får ræva i gir for å få orden på dette. Dette blir nærmest det samme som russisk rulett.

Skrevet

Ja at Kleppa har noe som helst å gjøre som samferdselsminister er det vel mange tvil om. Virker ikke som om hun har noe forhold til hverken teknikk eller noe. Alt på utredes videre, typisk og klart tegn på inkompetanse, desverre.

 

Tror nok vi må vente på en skikkelig ulykke for at noen av de fjollsene der kommer til å reagere. Sånn fungerer norsk politikk, dette har vi sett _gang på gang_

Skrevet

Jeg lurer virkelig på hva det er som får det disse fjolsene til å tro at det er lettere å fly et fly enn det er å kjøre lastebil, kjøretid og hviletid er jo utrolig strengt på lastebil, hvorfor er det ikke slik på fly også?

Skrevet

Joa, det er nå en ting, det er stort sett en 5-6 timers flytur alt ettersom, noe en pilot skal kunne klare uten problemer. Men når en begynner å snakke om 12-16 timer straight og situasjoner hvor piloten foretar sin siste landing for dagen etter å ha vært våken i 22 timer, så hjelper ikke AP'en på så veldig mye.. hehe.. Det jeg da mener er jo at siden det er så strenge regler for hviletider osv for lastebilsjåfører, så er det for meg helt utrolig og ulogisk at man skal tillate piloter så lange arbeidsdager, som faktisk er direkte farlig.. En pilot på sin 22ende våketime bak spakene kan lett sammenlignes med en pilot som er lett påvirket av alkohol.. Sistnevnte er strengt forbudt, det andre burde også være det... :)

Skrevet

Sant nok, det er mange aviser som skal leses ;)

 

Men fra spøk til side, selv en dag med fint vær er slitsom når den bare blir lang nok. Er det dårlig vær er jeg til tider mere våken under selve flygingen siden det er mere å passe på og man er mere årvåken enn om alt går som på skinner.

Lufta i kabin/cockpit er heller ikke akkurat den beste for å muntre opp og det er grenser for hvor mye kaffe hjelper på slutten av lang dag...

Man blir faktisk på mange måter trøttere av å sitte å følge med på at autopiloten gjør jobben sin enn når det er mere action.

Skrevet

Vel, jeg kommer på en gang jeg skulle hjem fra Bodø og satt på klappsetet. En Norwegian-pilot fortalte meg at han hadde vært på jobb i 14 :crazy: timer da vi skulle dra fra Bodø. Videre sa han at dette var hysj-hysj, og at det var drøyt og helt på grensa for hans del med en slik dag. En annen ting han kunne fortelle var at han etter flyvningen skulle ned til Gardermoen, med kjapp hoderegning vil det si at han var på jobb i minst 16:30 min. før han kunne tre av. Pga. krav om 20 min. på bakken.

 

Det er svært drøyt, har selv jobbet 16 timer i strekk. Du er ikke mye mandig lenger når det nærmer seg slutten.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...