Paulo Fernandes Skrevet 24. februar 2012 Skrevet 24. februar 2012 Det er ikke bare Ryanairs piloter som frykter for sikkerheten i lufta: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8010558 Siter
Roy Ekeblad Skrevet 24. februar 2012 Skrevet 24. februar 2012 Dette er en skandale! Det å sitte i kabinen og vite at fremme i Cockpiten sitter det muligens overtrette piloter er rett og slett skremmende. Så da blir det altså å vente på et skikkelig smell før noen får ræva i gir for å få orden på dette. Dette blir nærmest det samme som russisk rulett. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 24. februar 2012 Skrevet 24. februar 2012 Æ spyr av hu derre kleppa.... Siter
Kai Dreyer Skrevet 25. februar 2012 Skrevet 25. februar 2012 Æ spyr av hu derre kleppa.... :grin: +1 Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 25. februar 2012 Skrevet 25. februar 2012 Ja at Kleppa har noe som helst å gjøre som samferdselsminister er det vel mange tvil om. Virker ikke som om hun har noe forhold til hverken teknikk eller noe. Alt på utredes videre, typisk og klart tegn på inkompetanse, desverre. Tror nok vi må vente på en skikkelig ulykke for at noen av de fjollsene der kommer til å reagere. Sånn fungerer norsk politikk, dette har vi sett _gang på gang_ Siter
Lars K. Rønes Skrevet 26. februar 2012 Skrevet 26. februar 2012 Jeg lurer virkelig på hva det er som får det disse fjolsene til å tro at det er lettere å fly et fly enn det er å kjøre lastebil, kjøretid og hviletid er jo utrolig strengt på lastebil, hvorfor er det ikke slik på fly også? Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 26. februar 2012 Skrevet 26. februar 2012 Hun virker mer som en bestemor som for lengst burde har vært på gamlehjem. Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 26. februar 2012 Skrevet 26. februar 2012 Har lastebiler og busser autopilot? Skulle likt å sett et fly til Las Palmas mellom lande på Faro for å ta "trekvarteren" Siter
Lars K. Rønes Skrevet 26. februar 2012 Skrevet 26. februar 2012 Joa, det er nå en ting, det er stort sett en 5-6 timers flytur alt ettersom, noe en pilot skal kunne klare uten problemer. Men når en begynner å snakke om 12-16 timer straight og situasjoner hvor piloten foretar sin siste landing for dagen etter å ha vært våken i 22 timer, så hjelper ikke AP'en på så veldig mye.. hehe.. Det jeg da mener er jo at siden det er så strenge regler for hviletider osv for lastebilsjåfører, så er det for meg helt utrolig og ulogisk at man skal tillate piloter så lange arbeidsdager, som faktisk er direkte farlig.. En pilot på sin 22ende våketime bak spakene kan lett sammenlignes med en pilot som er lett påvirket av alkohol.. Sistnevnte er strengt forbudt, det andre burde også være det... Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 26. februar 2012 Skrevet 26. februar 2012 Har lastebiler og busser autopilot? At flyet flyr på autopilot betyr ikke at pilotene ikke jobber med å fly det. Det er mye som skal passes på. Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 26. februar 2012 Skrevet 26. februar 2012 Sant nok, det er mange aviser som skal leses Men fra spøk til side, selv en dag med fint vær er slitsom når den bare blir lang nok. Er det dårlig vær er jeg til tider mere våken under selve flygingen siden det er mere å passe på og man er mere årvåken enn om alt går som på skinner. Lufta i kabin/cockpit er heller ikke akkurat den beste for å muntre opp og det er grenser for hvor mye kaffe hjelper på slutten av lang dag... Man blir faktisk på mange måter trøttere av å sitte å følge med på at autopiloten gjør jobben sin enn når det er mere action. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Vel, jeg kommer på en gang jeg skulle hjem fra Bodø og satt på klappsetet. En Norwegian-pilot fortalte meg at han hadde vært på jobb i 14 :crazy: timer da vi skulle dra fra Bodø. Videre sa han at dette var hysj-hysj, og at det var drøyt og helt på grensa for hans del med en slik dag. En annen ting han kunne fortelle var at han etter flyvningen skulle ned til Gardermoen, med kjapp hoderegning vil det si at han var på jobb i minst 16:30 min. før han kunne tre av. Pga. krav om 20 min. på bakken. Det er svært drøyt, har selv jobbet 16 timer i strekk. Du er ikke mye mandig lenger når det nærmer seg slutten. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.