Gå til innhold

Litt Saab


Sigurd Hølleland

Anbefalte innlegg

Men hva i all verden er det for slags tullete regler? Det er jo ingenting i veien for å filme på disse lufthavnene? Ikke akkurat militært område, og det er jo heller ikke slik at man ikke får med seg det som skjer fordi man filmer... Er de redde for at noen skal dokumentere et evt havari, eller?

 

Svaret er enkelt. Alt elektronisk utstyr skal være avslått ved take off og landing. Dette blir det opplyst om ved sikerhetsdemo, samt under nedstigning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at DOT LT faktisk er hysteriske på t****r.. De er redde for alt.. Jeg fikk ikke en gang ta et bilde av cockpit når flyet sto parkert!

 

De er gale.. Og sist jeg fløy med de, kunne ikke flyvertinnen verken norsk eller dansk.. Hun var fra Litauen! Og jeg måtte oversette for to barn på ti og elleve år.. Det er sikkerhet, hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett varierer dette veldig fra selskap til selskap, tror jeg...

 

Tror det gjør det. Har ibland fått beskjed om å slå av kamera, men iblandt har F/A sittet rett ovenfor meg på exit rad uten at de har sagt noe. Har vel litt med personen å gjøre antar jeg... om de skjønner at man er intressert, kanskje. Men hvorfor er det så farlig om man filmer eller tar bilder egentlig? Det er greit nok at man ikke knipser fullt under f.eks. safety demo om det lager lyd, men tenker ellers. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser både Finnair og SAS forbyr bruk av videokamera under start og landing, under påskudd av at dette kan påvirke luftfartøyets instrumenter. Men som jeg sa tidligere så praktiseres det nok ulikt i bransjen. Har selv sett passasjerer som har hatt slikt utstyr på under start og landing.

 

Og ja - har et mekanisk videokamera... Dorull og tusj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...