Anders Merch Grønmyr Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Hvor er det ønskelig å repetere Norway onlineday. Skal vi kjøre på MA-airporten Oslo Gardermoen hver gang (og staffe opp nærliggende flyplasser i ENOS sectoren) eller skal vi flytte oss rundt fra landsdel til landsdel med overliggende ACC-position som ENOS, ENSV,ENBD_S og ENBD? Hva er pilotene og ATC`s ønske. Det er vel ganske så sikkert at trafikken kommer lettest til ENGM men om interressen er større for å variere burde vi vel høre på flertallet av våre egne brukere fra pilot og atc siden. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Dette hører strengt tatt hjemme på http://forum.vaccsca.org. 70% av VACCSCAs medlemmer blir ekskludert om du poster her. Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 17. november 2011 Forfatter Skrevet 17. november 2011 Werner, jeg vet det. vet ikke akkurat om noen som har peset mer om norsk aktivitet på forumet du viser til enn undertegnede. Men i første omgang spurte jeg om det her fordi det også er interressant å vite hvor pilotene vil ha staffing, de er lite representert på vatsca forumet. for dere som vil diskutere temaet i Vatsim-Scandinavia sitt forum Siter
Jens Leo Iversen Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Nå ser det ut til at vi får et nytt og oppdatert FSX scenery for ENBR, og da syns jeg det er en god ide å introdusere det nye scenery med brask og bram i et Norway Online Day event med full bemanning på ENBR og ENSV_CTR. Jeg håper samtidig at mange vil gå over fra FS9 til FSX så ATC får et felles ENBR scenery å forholde seg til i Euroscope. Da kan sektorfilene justeres så de passer med FSX scenery og ikke med FS9 scenery som i dag. Ellers har jeg ingenting mot at vi normalt bemanner ENGM under Norway Online Day. Jens Leo Siter
Wim Sjoholm Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Problemet med ENGM er selvfølgelig at s2/s3's uten MAE må kontrollere mindre flyplasser som kommer til å få mye lavere trafikknivåer enn ENGM, gjerne lavere nivåer enn de hadde fått om de bare hadde åpnet en non major på en non event dag. Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 17. november 2011 Forfatter Skrevet 17. november 2011 Skulle vi staffet opp kun Vestlandet, Stavanger og Bergen eller Vestland pluss ENGM? Har vi nok ATC tilgjengelig for å staffe godt opp i to landsdeler, om vi har nok ATC har vi da nok trafikk til å bli underholdt. Vanskelig å forutsi. Men vi må snart ta et valg om hva vil finne på neste onsdag og igrunn ha en plan fremover i tid for tidsnok få staffet posisjoner og annonsert rikelig. Siter
Jens Leo Iversen Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Viktig å få tatt en beslutning i tide så annonsen kommer ut. Her får vel event manager bare ta en sjefsavgjørelse for denne gangen. Nye ENBR er neppe klar til neste onsdag. Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Røros fly-in! Kan vi ikke ta trøndelag da? Siter
Svale Andre Leren Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Vel, om vi ikke blir enige her. Så tar jeg en avgjørelse her og nå! Hvor staffe gardermoen hver uke? Trondheim tror jeg neppe blir noen suksess, men vestlandet blir bra. Neste uke tar vi Bergen flesland og stavanger sola. Ingen Gardermoen som event. Det kan vi ha på "nice to have"-lista. Så neste uke staffer vi Bergen og Stavanger fullt ut Ferdig med den diskusjonen Siter
Sivert Indergaard Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Jeg er med på ENBR og ENZV! Trondheim tror jeg neppe blir noen suksess :cry: Siter
Daniel Klepp Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Jepp ta BR og ZV, ikke Oslo i tilleg, bare ENOS_CTR. Gjerne avtale med Scottish og Køben også. Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 17. november 2011 Forfatter Skrevet 17. november 2011 Da går vi for Bergen-Stavanger cityhop ATC staffing Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 19. november 2011 Forfatter Skrevet 19. november 2011 Vi mangler Stavanger Control og ground på Sola og det er fortsatt ønskelig å staffe opp med splits og evnt ha noe staffet på Gardermoen. Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 25. november 2011 Forfatter Skrevet 25. november 2011 Staff dere opp igjen for onsdag 30november folkens! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.