Gå til innhold

Norwegian åpner ny base med ti ruter fra Torp


Sivert Indergaard

Anbefalte innlegg

Akkurat det er vel ikke helt tilfeldig. FR har tradisjon for å gå rett i strupen på de andre LoCo selskapene når de går inn i et nytt marked.

På Rygge har de utradert grunnlaget til DY på utenlandssegmentet.

 

Innenriks fra Rygge har DY slitt med elendige bookingtall. Det vil forundre meg om akkurat det blir så mye bedre fra Torp.

 

Kjos forsøker som vanlig å gi dette en positiv vinkel, men de ble grisebanket på Rygge og hadde ikke noe valg. Så spørs det om FR øker på Torp etterhvert?

 

Kjos til Torp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er optimistisk til Torp jeg. Det er visst Kjos også:

 

Han ser på Torp som en mer spennende flyplass med langt større potensiale enn Rygge.

 

- Det er et mye større omland her enn i Østfold, og sånn sett mye bedre. Når vi nå etablerer en base med fast fly og dessuten lanserer nye ruter, er dette positivt for oss. I tillegg er det veldig gunstige innflyginger fra alle retninger som gjør Torp veldig bra for oss. Torp ligger veldig sentralt både for oss som fly og de som reiser, sier han.

 

- Vi har ambisjoner om flere basefly og flere ruter fra Torp, sier Kjos.

 

hele artikkelen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, jeg har skiftet undertøy fire ganger allerede. Hvordan er det med deg, nå når du fikk laget et Aslak innlegg?

 

Torp er plan B. Det er ikke noe positivt i at Rygge floppet fullstendig, men som det presenteres så høres det ut som en gladnyhet.

 

Kjos er en mester på dette. Og fansen ramler overende av glede.

 

Spør Kjos hvor mange av miljøflyene 737-300 han ikke har tenkt å kvitte seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper alle i området rundt Torp gleder seg i hvert fall. Mener du at selskapet bare skulle slått seg konkurs da etter at satsningen på Rygge ikke gikk som planlagt? Det er jo virkelig for dumt å legge om strategien... Eller er du redd for at NAS skaper et enda større behov, som du så fint kalte det i en annen tråd her? Tenk, nå kan til og med mannen i gata ha råd til å fly Oslo-Bergen! Var vel bedre da kun dem som kunne betale over 2000,- for en flybillett hadde den muligheten...

 

Kjos er åpenbart en mester i å drive business ja, og det er vi mange som gleder oss over. Må være vondt for deg å lese denne: Tror Norwegian er større enn SAS i 2015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig du ser poenget mitt. Hvis ikke, la meg utdype:

 

Du må da forstå at Norwegian ikke lager TV-reklame av at de legger ned alle ruter fra Rygge? De fokuserer selvfølgelig på åpningen av basen på Torp. Alle bedrifter i verden velger å kommunisere positivt fremfor negativt. Veldig mange suksessfulle bedrifter har tatt minst èn dårlig beslutningen gjennom sin levetid. Det betyr ikke at det går an å videreutvikle seg, legge nye strategier, eller kanskje gå videre med en allerede konstruert plan B.

 

Hadde du bare fortalt oss hva Norwegian, Kjos personlig eller andre i NAS har gjort deg galt så hadde det kanskje blitt lettere å forstå den konstante kritikken din mot selskapet. Og forklar gjerne også hvordan jeg skal tolke utsagnet om at lavkostselskaper ikke dekker, men skaper et behov. Annet enn at du ønsker deg tilbake til tiden før denne typen selskaper da billettprisene var skyhøye. Er det at pilotlønningene var høyere på den tiden? Vet ikke hvor lenge du har vært yrkespilot, men betingelsene var gjerne bedre den gang? I så tilfelle skjønner jeg frustrasjonen din, uten at jeg har noen medfølelse.

 

God helg til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig tror jeg ikke NAS vil få like godt passasjerantall i kabinen som på rygge, men det gjenstår jo bare å se! Er jo ikke noe feil i at de bytter flyplass men personlig ville jeg helst sett at Norwegian trappet opp med flere base fly og flere avganger mot Ryanair... De hadde IKKE dårlig kabinfaktor på las palmas, Alicante etc så jeg kan ikke helt forstå grunnen til å flytte flyene 10 nm over fjorden... Men blir spennende å se hva de får til, ikke minst på de konkurerende rutene mot Widerøe

 

Christopher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mye av det du kommer med er usaklig er vi åpenbart flere som er enige i. Men nok om det. Du får skrive hva du vil, jeg har bare lurt på hvorfor. Svar får jeg visst ikke.

 

Har aldri sett deg skrive mye om SAS, i alle tilfeller ikke i nærheten av det du kommet med på utallige NAS-tråder. Dette er jo heller ikke et LoCo-selskap, som du så fint kaller det. Så da må de vel ha en høy stjerne hos deg?

 

NAS er like langt fra mitt selskap som SAS eller noe annet, la det være klart! Jeg flyr der det er billigst (bortsett fra med RYR), og derfor setter jeg stor pris på det NAS har tilført norsk luftfart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...