Gå til innhold

Vær med å bestem ukedag for Norway weekly


Fredrik Hofstad Haugen

Anbefalte innlegg

Da var det på tide å forsøke å dra igang weekly i Norge som flere av dere har sett.

http://forum.vaccsca.org/index.php?/topic/432-interesse-for-weekly-i-norge/page__pid__4858__st__20#entry4858

 

Det gjenstår bare å finne en fast ukedag for dette.

 

Ettersom Tirsdag og Torsdag er tatt av hendholdsvis Danmark og Sverige så er disse dagene utelatt for avstemning. Det samme med søndager som stort sett blir brukt for utsjekk og andre events som går av seg selv.

 

Så velg ukedag blandt disse, både ATC og piloter kan avgi sin stemme her:

mandag

onsdag

fredag

lørdag

 

Kopi fra

Anders Merch Grønmyr

_________________________

C1-Vatsimscandinavia controller!

Mentor ATC

Scandinavian Virtual/Norwegian Virtual

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et spørsmål fra sidelinjen: Tirsdag og torsdag er utelukket, for da har Sverige og Danmark full staffing.. Er det ikke nettopp supert å ha weekly Norway samme dag som det er f.eks Weekly Sweden?

Eller har jeg misforstått alt?

Det hender det er weekly-et-eller-annet, f.eks i Østerrike, men da er det ikke noe i nærheten å fly til, kun innenlands.

Så jeg for min del har savnet noe weekly-Norway samtidig som det er noe i nabolandene, så går det an å fly fra A til B.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter Tore's ide. Rette vedkommende kan f eks kontakte event manager for Longitudinal Tuesday og be om å få forlenget lengdeaksen sånn at den strekker seg fra Milano og helt til Oslo. Det burde også gå an å samarbeide om et skandinavisk event med ESSA og ENGM samlet, istedenfor dagens "Stockholm ESSA Weekly Thursday". Vi tilhører jo en skandinavisk avdeling av VATSIM, og ikke en svensk eller norsk avdeling.

 

Men før vi tar det skrittet må vi uansett sikre at vi stiller nok ATC til at vi kan bidra på sånne events.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normen i Vatsim Scandinavia har ettersom jeg har forstått vært å ikke overkjøre hverandre på events, Longitude kjenner jeg lite til. Men ESSA-Thursday har et høyt nivå på både trafikk og ATC oppmøte.

 

Min mening er at det blir feil å konkurrere med allerede veletablerte events innen samme organisasjon.

 

Jeg tror ikke det ville vært noen stor suksess å staffe opp Norge på samme dag som disse. De eventene pilotene kjenner til og som har pågått 2-3mnd vil nok fortsatt ha den største andelen av trafikk. Antagelig vil vi da sitte igjennom som lillebror som vil være med på festen men som ikke er gammel nok.

 

Kommer tilbake med hva vi faller på for ukedag, har også hatt en poll ute på et alternativt forum og jeg vil sjekke ut hvilke faste events som går på dagene vi velger blandt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forsøkt å kjøre samme dag, (alle tre store faktisk). Men det ender med at det blir mindre action på samtlige plasser. Vi ble enige om at vi heller samle trøkket på en plass, slik at vi kontrollerene får jobbet litt!

 

I en perfekt verden hadde vi kunne staffet alt og hatt bra flyt mellom plassene, men det er desverre for lite trafikk :/

 

 

 

Onsdager høres bra ut ja, jeg er bortreist i forbindelse med utdannelsen min, men vil komme sterkt tilbake på disse eventene fra 5. desember!

Håper andre ATCer vil være med å staffe opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...