Gå til innhold

Nytt laserangrep - Kan bli forbudt med laserpenn


Sivert Indergaard

Anbefalte innlegg

Jeg driver ikke med dette, bare så det er sagt. Men skal jeg si hva jeg tror kanskje kan være et moment og noe som gjør at både å prøve dette for første gangen, men også at å drive med dette livsfarlige tullet kan oppleves ikke noe mindre spennende med flere forsøk (snarerere tvert imot). Nemlig all den oppmerksomheten på mange nivåer og i mange kanaler som et hvert slikt stunt nå fører til.

 

Oppdaterte medier har gjerne dette som hovedoppslag bare få minutter etter at det har skjedd; ikke helt sjeldent også med innslag på både på landsdekkende TV, radio og diverse aviser/digitale fora. Forbryter'n(e) har jo knapt nok kommet seg innendørs og fått av seg skoa før detaljer om hva som har akkurat har skjedd (og hva som forhåpentligvis konsekvensmessig ikke skjedde) er å høre og se på TV'n. Å i tillegg også ha med seg utstyr til lytte live på all kommunikasjonenen og viraken som kan oppstå noe slikt skjer, tør jeg tippe ikke gjør spenningen og rushet man får når man står midt oppe i noe sånt et døyt mindre!

 

For f.eks. en ungsau som kanskje ikke har spesielt mye av opplevelser og erfaringer av både ditt eller datt under nakken hittil i livet, vil jeg også tro at når man vet hva bare noen få sekunders "jobbing" med dessverre alt for lett tilgjengelige hjelpemidler fører til oppstand at dette blir en for stor fristelse der det gis blanke og topplokket også kobles helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR gjør noen dette? Hva er kult med det? Er det kult å se en liten lysprikk på flyet? Må flyet avbryte innflygingen?

 

Kan noen forklare dette - fra "angripernes ståsted" ?

Det er sikkert sammensatte og varierende årsaker, men jeg tipper at spenning-søking er en vesentlig faktor. Og mulighet for å få forside i en større avis gjør det nok også mer attraktivt.

 

Kan nok hende noen også har et ønske om å skape en ulykke eller dramatikk, og det finnes jo dem som gjerne skader andre hvis sjansen for å bli tatt er liten. Men jeg velger å tro det ofte ikke er særlig gjennomtenkte handlinger, og at det er vanskelig å finne velfunderte fornuftige grunner.

 

Er vel omtrent som tagging, for de fleste mest bare et utrykk for lav intelligens, likevel er det en uttrykksform som appellerer til en del.

 

 

Edit; Halvdan var visst først ute med noe av de samme teoriene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...