Christian Berg Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Fant denne og tenkte den ville være intresant for mange her inne. Nokså avansert tutorial og kose seg mens en venter på angle of attack sin undervisning på dette flyet. http://stickleback.dk/docs/SEP11/NGXvol1.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell-Erik_Aarsheim Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Så ut til å være en bra tutorial. Men dette ser ut til å være del 1 av en todelt tutorial... Har du link til resten også? Å bare endre til *vol2.pdf ser ikke ut til å fungere.... :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Berg Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 hei, resten kjem vist om noen dager, helt riktig at den er todelt ;)Resten blir lagt ut under, på samme side ettersom jeg har forstått!! rimelig heftig tutorial...hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Berg Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 skal legge inn link når den kjem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jack J Jackson Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Originalen finner dere her: http://forum.avsim.net/topic/348744-ngx-cold-dark-to-before-takeoff-3rd-installment/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Grei tutorial dette, ihvertfall for de av oss som ikke er så erfarne med 737, eller er vant med enklere og mer moderne fly, som MD-11... (:grin: ) En ting jeg stusser litt over. Jeg forstår det dithen av man skal sette IRS rett fra OFF til NAV, og så alignes den automatisk (ila tiden satt i menyen). Ser ikke bort fra at det er mer normalt enn jeg tror, men syns det var litt rart og ikke særlig intuitivt. Så når bruker man da "Align"-modusen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Tror dette er for realign i luften dersom du har vært uten strøm i luften. Er alltid fra OFF til NAV som normal prosedyre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Du realigner ikke når flyet er i bevegelse.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 :grin: Du har batteridrift i Pmdg for ca. 30 min så det å miste strøm i lufta tror jeg isåfall må skyldes pilotfeil. Slå av batteri eller noe sånt :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Om du går fra OFF til NAV er align-tiden satt til 10 min. Tror ALIGN kan brukes til en "hurtig" align som kun tar et halvt minutt, om det ikke er tid til full align. Boeing anbefaler dog full align mellom hver tur. Eventuelt kan ALIGN også brukes om du trenger mer tid til å justere IRSen, f.eks. ved veldig nordlige/sørlige breddegrader. Med forbehold om feil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Takk for alle svar. Men siden svarene ga flere spørsmål enn svar ble jeg nå nysgjerrig nok til å dra frem FCOM selv. Og der ser jeg at kapittel SP.11.3 sier at ALIGN brukes for "qucik-align". (Edit: som jeg ser Geir G nå nevner, så jeg har bladd forgjeves :grin: ) Man setter den da på ALIGN, plotter inn posisjon i POS INIT på FMC, og så bryteren til NAV, og venter 30 sekunder på at align slukker. Dog anbefales det full align (rett på NAV) dersom tiden tillater det. Så da er det kanskje noe forskjellig om SOP tillater dette på quick turnaround, ettersom det tilsynelatende gir litt mer upresist resultat. I min FSX SOP er det tillatt. :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Setter du den til ATT mister du navigasjonsmuligheten, og sitter kun igjen med "attitude". En ikke-reversibel handling i luften. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.