Gå til innhold

Chartret Jakt tur.


Anbefalte innlegg

Heisann.

Fikk ett oppdrag på morran som jeg tenkte jeg skulle dele med dere.

4 Stavanger jegere hadde hørt at bestanden av ryper på Ringebu fjellet var helt enorm, så di ringte meg og bestilte en hurtig tur fra ENZV til ENRI med baggasjen full av våpen og ammo.

Tidlig søndag morra ble haglene lempet inn i maskinen sammen med fjellsko real turmat og ett par småflasker med brun vare.

 

2011-9-11_9-33-15-509.jpg

 

På Sola hadde vi 6 kt vind fra 140 så etter takeoff fra rw18 turner vi nordøst over Sandnes og navigerer mot KLD.

 

2011-9-11_9-33-33-63.jpg

 

Kan ikke klage på været i Stavanger, men vi har melding om overskyet og regn i Gudbrandsdalen.

 

2011-9-11_9-34-57-241.jpg

 

Turbine Duke`en maler som en katt og har krefter i massevis til å løfte menn og maskin glatt opp i høyden.

 

2011-9-11_9-38-22-51.jpg

 

Vi nærmer oss dagens beskjedne cruise høyde på fl 150 og vi ser noe dis i dalene.

 

2011-9-11_9-39-16-93.jpg

 

Vi flater ut og roer motorsettings mens praten i flyet går høylytt om blyforbudet på haglepatroner og valg av choker med den nye giftfrie ammo`en. Mange meninger om dette og diskusjonen blir livlig.

 

2011-9-11_9-46-28-846.jpg

 

Den ene jegern fikk copilot plassen og la plutselig merke til dårlig vaska rute, noe som selvfølgelig ble kommentert grundig.

 

2011-9-11_9-47-23-891.jpg

 

Også fra kabinen fikk jeg klager på rutene, så etter landing på Ringebu blir jeg nok nødt til å finne Koprativen og kjøpe ei flaske Jif.

 

2011-9-11_9-48-41-470.jpg

 

Da var KLD passert og vi sikter oss inn på Mes. Stemningen i kabinen er rimelig høylytt da det kom frem at det er Lemmen år. Den ene jegeren fikk da totalt angst pga at han har museskrekk og disse smådjevlene som hopper rundt i hopetall i fjellet er jo i tilegg så sinte så det ikke ligner noenting.

 

2011-9-11_10-3-32-131.jpg

 

Vi passerer sør for Nesbyen og dette er nok siste bildet med fint vær.

 

2011-9-11_10-25-52-537.jpg

 

Vi turner nord over Mes og begynner decent. Husker og hopper litt og skyene er tunge og regnfylte.

 

2011-9-11_10-30-9-832.jpg

 

Ifølge kart og kompass skal vi være over Losna og jeg stirrer ut for å prøve å få øye på dalsida før vi pløyer inn i den.

 

2011-9-11_10-35-36-96.jpg

 

Skydekket sprekker opp og vi kommer oss ned i dalen turner sørover igjen på Hundorp og følger Lågen ned mot Enri. Rw insight.

 

2011-9-11_10-37-31-60.jpg

 

Tuchdown Frya airport Ringebu.

 

2011-9-11_10-43-5-921.jpg

 

Chutdown på parking og gutta får øye på teltleiren di har bestilt plass i.

Humøret får en alvorlig nedtur da di får info om at rypejakta ikke starter før den 15 sept, samt at både inne og utenfor teltene kravler det en masse Lemmen. Ser ikke bort ifra at jeg må ta turen til Stavanger igjen om ikke lenge.. :grin:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Her foregår det skumle saker :o ! Jeg reiser bort noen dager, og hele screenzshots-forumet skyver meg ut i skyggenes dal ...

 

Det var da en steikanes flott reportasje Øyvind, og jeg forstår det tydelige budskapet, her må jeg tilbake på skolebenken. Mange års slit med å fikse screenshottografering har tatt helt nye veier, og selv om jeg ikke forstår nesten ingen ting, så kan jeg jo med selvsyn se at bildene blir veldig bra !! Fanker`n, ikke fred å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...