Andreas Stangenes Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Her er en samlet tråd med mine vatsim tutorials - for lettere tilgang og oppslag. [video:youtube] Del 1: FSInn installasjon [video:youtube] Del 2: Planning your flight (SIDS,STARS,Enroute, FSCommander, Vroute, Routefinder) [video:youtube] Del 3: Overgangen til Vatsim - Mental forberedelse [video:youtube] Del 4: Kart [video:youtube] Del 5: Live ATC Communication (atis, del, ground, twr, app) Jeg har ikke noe særlig peiling på Squawkbox, så det er spørsmål om den blinde kan hjelpe den halte dersom du spør meg om SB Gjerne legg igjen spørsmål eller kommentarer, og jeg er sikker på at du vil få svar. Til syvende og sist er hele dette "prosjektet" rettet mot alle som kjenner på at det hadde vært spennende å komme online på Vatsim. Det er helt vanlig å kjenne på en uvilje/frykt de første gangene, men det går ganske raskt over - og snart kan du ikke tenke deg å fly uten. Besøk gjerne Vatsca sin teamspeak server 217.170.194.245. Logg inn med fullt navn. Du trenger ikke passord. Ser du meg online der så må du gjerne ta kontakt. Remember - there is a first time for everything. Happy flying! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Du verden så herlig jeg er på radion.... Flotte filmer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 hehe ja du gjør deg godt på radioen ivaffal *smiler* Takk for at du stilte opp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Har Fsinn nowegian paints? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 FSinn bruker de flyene du har innstallert som AI fly når du er på Vatsim Du kan sette opp ka de forskjellige flyene vises som Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Ah,digg! Da skal jeg prøve fsinn i morgen (idag) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Havnø Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 har vært litt plaga med fsinn. om jeg er idle på coms ei stund så slutter jeg å høre hva som blir sagt. så om noen sender til meg hører jeg ingen ting. controllera må jo tro jeg er steike mye afk elns sia de må pm meg om å respondere Noen ide om hvor jeg skal leite etter hva som er feil? Har ikke testet etter jeg kjørte full oppdatering på div drivere til headset og sånt. må kanskje gjøre det, teste altså, men greit å høre om noen har vært borti noe lignende. hadde nemlig ikke dette problemet med SB i det hele tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Øystein Gudbrands Skrevet 13. september 2011 Premium Medlem Del Skrevet 13. september 2011 Flotte videoer. Men jeg klarer ikke å få tak i nr på server. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Her har du hele listen og link til liste: EUROPE-C2 88.198.19.202 EUROPE-CW 88.198.64.7 EUROPE-CE 89.233.173.18 OCEANIA 202.45.127.66 USA-S3 66.221.192.84 UK-2 80.249.101.122 USA-W2 64.151.80.104 Eg bruker Europe-C2 hele tiden. Link: http://faq.apollo3.com/ljames/fsinn/vatsim/data/showservers.pl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Øystein Gudbrands Skrevet 13. september 2011 Premium Medlem Del Skrevet 13. september 2011 takk for raskt svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Andreas? Får feilmelding "components 'VATSIM.ocx' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid" What to do? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Start ---- FSFDT ---- FSinnUI (Kjør som admin) --- Trykk på chat og deretter lukk den igjen om jeg husker riktig fra min tid med FSinn... Anbefaler deg å lese denne Sticky innstallation tråden om innstallering av FSinn: http://forums.vatsim.net/viewtopic.php?t=20466 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Har fått det til nå! Sliter litt med å få konfigurert mic for radio og hvilke knapper jeg skal trykke for å snakke? :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Følg linken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Anbefaler venstre CTRL da denne e rlite brukt. Bruker selv venstre på Vatsim og Høyre på TS og andre program. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Om du flyr propellfly med constant speed prop er venstre CTRL liteegna....det er trass alt denne du nyttar til å justere motorturtalet :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Har brukt venstre CTRL ja, i SB4. Blir nok det nå også, eller en knapp på stikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Bruker selv høgre ctrl(og joystickknapp) til vatsim og Break til TS. Man hører støtt at folk bruker venstre CTRL/andre knapper som er brukt til andre ting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.