Gå til innhold

Første tur med Shader


Anbefalte innlegg

Nei, det er feil. :)

 

Dette er ikke som ENB, det denne gjør, er å endre på de interne lys/skygge settings inne i fsx og er ikke en "post-prosessing app" som ENB-series er.

 

Så i praksis, så har du ingen ekstra funksjoner som surrer i bakgrunn og stjeler resursser. Det eneste man gjør, er å endre på den innebyggde lyssettingen i fsx.....sånn kort fortalt :whistle:

 

Det skal vel nevnes, at det var den korte versjonen, det finnes et hav av customiseringsmuligheter mtp lyssettingene, er ikke bare lys/skygge (les: sort/hvitt) man kan endre, men også farger, gjennom hele dagen og uka. Nå begynner det å bli komplisert skjønner du, for nå skjønner jeg ikke lengere hva jeg forstår :grin:

 

Men heldigvis er det endel presets som man enkelt og greit kan bytte mellom hvis man ikke har sååå lyst på å knote med innstillinger, samt at flere presets er på vei.

 

Jeg synes det var verdt alle penga, er meget fornøyd med denne lille saken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har misforstått dette rett, så gir vel ikke denne shaderen noen HDR-effekt :)

 

Da kan man jo eventuelt deaktivere all fargekorrigering i ENB og kun kjøre på bloom for å få den effekten om man ønsker. Jeg hørte også rykter om at det fulgte med en konfigurasjonsfil til ENB, eller det er tilgjengelig på nettsiden til shaderen som hadde anbefalte innstillinger for å kunne bruke de sammen.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig, og ja, jeg tror det skulle gå greit å kjøre med kun bloom. Ser ikke noe poeng i å bruke resursser på å "gjøre noe" som allerede er blitt tatt hånd om av shader'n :)

 

ENB profilen til utvikler følger med installasjonen, den ligger i hovedmappen til fsx\\Shade\\Goodies mappen.

 

Her er ett ueditert bilde (uten ENB men med Shade (Blue Daze) tatt en høstdag i varangerfjorden. Legg merke til skyggene på flyet, under canard'n og undersiden....nydelig :grin:

Rafale_01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...