Gå til innhold

AS Stavanger Sola X - NAX546...


Anbefalte innlegg

Jeg kan dog ikke skjønne dette 'problemet' med Gardermoen X. Senest igår hadde jeg en tur ENGM-LFMN-ENGM, fløy i VC hele veien med ASE gående og under landing på 01L 22:55 igår kveld lå frameraten på 20-25, ikke antydning til hakking verken på approach eller på bakken.

 

Ja, den tar mer suppe enn endel annet, men jeg synes Værnes tar enda mer. Stavanger derimot, no stress - frames på 30-40 hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er en av de få som opplever god framerate på Gardermoen X Thomas, flaks for din del og gid jeg kunne sagt det samme selv fordi det er et fantastisk flott scenery.

 

Men dessverre er det ikke slik i den virkelige verden, men kanskje når jeg nå kjøper meg extreem versjonen av i-7 og setter inn to 6990 2GB skjermkort og kjører disse i crossfire så kanskje.

 

Gleder meg å høre at Stavanger er så bra og flytende, men tror nok ikke helt på det før jeg tester dette selv på min maskinvare..

 

Hva slags oppsett kjører du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dessverre er det ikke slik i den virkelige verden, men kanskje når jeg nå kjøper meg extreem versjonen av i-7 og setter inn to 6990 2GB skjermkort og kjører disse i crossfire så kanskje.

 

SLI/Crossfire har svært lite virkning i FSX Tom. Jeg trodde du hadde fått med deg nå. Dette er og blir en software som liker rask CPU. Og du trenger ikke å kjøpe en i7 extreme idag for å få rask CPU. Kjøp deg en i7/i5 Sandy bridge CPU og med litt overklokking er du i business.

 

1880061.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags oppsett kjører du på?

 

Her kommer hele regla:

 

  • EX58-EXTREME HK
  • i7 920@4.2Ghz
  • 12GB DDR3@1600
  • nVidia 480GTX 1536MB
  • Intel X25 160GB SSD til FSX
  • 2x 1TB WesternDigital for lagring
  • Windows 7

 

FSX-settings er all maxed, bortsett fra mesh til 10m og autogen til normal ved IFR-flights.

 

Mao, det er maskiner der ute som gruuser min enkelt som bare det. Cluet er å finne den gyldne line, og den føler jeg i og for seg at jeg har funnet. *knock on wood*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ådne Skaar

Har et lite spørsmål:

Hva må du ut med for en datamaskin hvis du skal kunne kjøre feks. Oslo X og iFly da med rundt 20 fps stabilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLI/Crossfire har svært lite virkning i FSX Tom. Jeg trodde du hadde fått med deg nå. Dette er og blir en software som liker rask CPU. Og du trenger ikke å kjøpe en i7 extreme idag for å få rask CPU. Kjøp deg en i7/i5 Sandy bridge CPU og med litt overklokking er du i business.

 

Tror er flere som må lese litt Fred, men ønsker ikke å diskutere dette her på forumet, vi får ta det på FLG til høsten over en pils eller 2..

 

Anyway, tror FSX liker som Fred sier en rask CPU og utover det begynner jeg seriøst å mistenke at FSX helst liker NVIDIA, og da pga bitstørrelsen dems. For ATI skal i bunn å grunn gruse NVIDIA på texture handeling og hastighet, men jeg mistenker som sagt at NVIDIA kjører litt bedre med sine 256bit ++++

 

Er vel ikke noen ATI kort som har mer en 256bit...

 

Selv kjører mitt 5770 1GB kort på 128bit 870Mhz og GDDR5

Fungerer bra, men sliter på heavy scenery som f.eks. Aerosoft Arlanda, Heathrow OsloX osv. UK2000 flyter som en drøm med glatte 40 FPS locked.

 

Vel, skal nå kjøpe meg to nye skjerkort, cpu og SSD disk for første gang, tror det hjelper litt.

 

 

For å svare på overnevnte spørsmål om kostnader, så om du bygger selv ca 8000++ for en god FSX pc

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott. Er utrolig glad for at vi har ildsjeler som Jo E. som serverer slike gull korn av scenery til vårt kjære fedreland. Savner en del fra n-Norge som Tromsø Langnes, Harstad/Evenes..med fler. Men kanskje det kommer med tiden. Er enig med Thomas ang fsp på Jo Erlend sine scenery. Jeg har aldri plagdes med lav fsp på verken trd elr osl. Ligger dønn stabilt mellom 18/22 med Rex 3D skyer og full spekka med ai trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...