Gå til innhold

Hjelp med fmc i pmdg md-11


Christian Berg

Anbefalte innlegg

hei, jeg har begynt og bruke pmdg's md-11. Det er et kjempefly, men jeg har et problem med med fmc delen. Det er greit og sette opp en rute, men problemet er når jeg skal legge inn STAR ved ankomst/mål. Jeg velger først rullebane i fmc, så får jeg opp en liste med tilgjengelige STARS. Men flere av de valgene på star som kjem opp er ikke gode valg. Hvordan finner en den rette star.....som tar en fint frem den siste biten? Er der en liste noen plass over anbefalte stars til de forskjellige rullebaner rundt på de forskjellige norske flyplasser en kan få tak i, noen som veit det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet for Christian og meg da for den del er at når man f.eks skal fra ENZV til ENGM, og vi tar av fra RW18 på Sola, så begynner flyet å fly omveier for å si det slik. Nå når det gjelder den nevnte ruten legger jeg det inn manuelt slik: SOTIR..SIG...TRF...SLB...ENGM. Da får jeg innflyvning på 1L på Gardermoen. Jeg flyr samme fly som Christian og har de samme "problemene" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En addon jeg har blitt veldig glad i, ikke minst nettopp på grunn av problemstillingen vi snakker om er Aivlasoft EFB. (Payware, men kan prøves gratis i 30 dager)

 

Der har man kartene, og med denne blir det veldig enkelt å velge riktig SID/STAR, feks bare ved å legge inn hvilken retning man kommer fra, så får man opp de aktuelle STAR og ser dem på kartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmh, så det var kommet en SP3 nå nylig til EFB'en. Kjempebra. Denne softwaren kan anbefales på det sterkeste. Har hatt den siden den ble sluppet og den har bare blitt bedre og bedre med masse nye muligheter. Gleder meg sterkt til neste store oppgradering. Å handle inn dyre kart når man har denne softwaren er å kaste perler for svin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig Daniel Klepp, det er hvordan finne riktig star jeg lurte på. Takk for mange gode svar alle sammen ;) Da har dere løst det for meg. Jeg vet nå etter svarene her at jeg la det inn feil også, jeg la ikke inn star ved siste waypoint før flyplassen, jeg brukte id en til flyplassen, så da blei det veldig galt. Nå må jeg skaffe meg et program som finner ruten for meg også skal resten gå bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...