Gå til innhold

"Fatal Error".


Carl Waylon Nelson

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan si meg hva som kan gjøres med Fatal Error problem som dukker opp? Jeg og min venn flyr online, og rett som det er får han opp "Fatal Error" og FSX låser seg totalt for ham. Dette er visstnok et gjentagende problem for en del flighsimmere som flyr FSX. Min venn kjører Win 7 64X som operativsystem. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Fredrik Bævre ga meg følgende svar på samme spørsmål:

søk på fatal error fix i google. Det er en fil du kan laste ned som du skal sette i fsx folderen din og den løser fatal error problemet for mange.

 

Husk at du uansett kan og bør slå av virusprogrammet mens du kjører fsx.

 

Jeg tror mye av feilene med fsx kan komme av at man ikke har installert fsx i riktig rekkefølge.

 

først fsx diskene

start opp fsx, reboot

sp1, start opp. reboot

sp2 start opp. reboot

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marius, hei ;) bruker du win 7 med 64 bit selv? jeg så i en annen tråd at denne løsningen du la frem her, virket for deg tidligere....var det samme operativsystem osv?

 

Hei!

Tja, hva skal jeg si... Var litt rask på labben da jeg skrev at det fjernet problemet. Fikk det tilbake igjen, men dog mye, mye sjeldnere enn før. Ble samtidig kvitt flere andre problemer, men for min del forsvant det ikke for alltid. Den pcen har jeg nå kvittet meg med, på grunn av at det var veldig mye tull med den i FSX. Men det stemmer at det var WIN7 64 bit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W7-64bit fungerer svært bra til FSX hos meg.

 

Det jeg har gjort for å få en stabil FSX, er følgende:

 

1. Slettet/ikke installert Acceleration pakken, men dog installert service pakkene 1 og 2 (viktig).

 

2. Lastet ned DENNE fixen og puttet .dll filen i selve FSX mappa (Wilco 737PIC liker veldig godt å ha denne .dll filen i FSX mappa).

 

Så er det å restarte maskinen og FSX og fly avgårde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey Tom. Det er uansett irriterende for min venn Christian sin del. Igår f.eks fløy vi fra London til Zurich online på multiplayeren i FSX. Jeg hadde landa å ventet på ham, og midt under innflyvningen så får han denne fatale erroren. Det må samtidig presisereres at han hadde i dette tilfelle et ekstra vindu åpent der han kunne se flyet sitt fra utsiden samtidig som han satt i cockpit. Jeg lurte også på om dette kunne ha sin årsak til en fatal error..altyså åpne vinduer å outsidewies etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar her. jeg ønsker fjerne acceleration pakka igjen jeg, den ødelegger også når en filmer i fsx, men det er en annen tråd. Slik jeg forstår det så kan denne pakken skape fatal error også. Der finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar var det en som sa, så da tørr jeg spørre, hvor finner jeg sp1 og sp2 som jeg må legge inn?

 

Mvh Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et interessant problem i grunn. Jeg hadde Accelerationpack og hadde det samme problem som Christian med "fatal error". For ca 1 uke siden sletta jeg hele FSX, avinstallerte det, restartet pcen, kjørte registerrensen til Ccleaner, og fikk fjernet det som lå igjen i registeret, Installerte FSX, restartet, inn med servicepack 1, ny restart av pcen, så inn med servicepack 2, ny restart av pcen. Etter dette har ikke "fatal error" beskjeden kommet i det hele tatt.

 

Grunnen til at jeg sier at problemet er interessant, er jo at andre som kjører FSX med Acceleration-packen aldri får fatal error, så noe må det være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi vel heller ikke i letingen etter årsakssammenhenger til blant annet problemet "Fatal Error" glemme at Windows7-64-bit ikke er kompatibel med FSX Deluxe Edition, jfr. "Windows7 Compatibility Center". Undertegnede har tidligere tilskrevet Microsoft og bedt om en forklaring på hvorfor det er slik. Svaret fra Microsoft var som forventet, og ingen ble noe klokere.

 

Ellers vil jeg minne om at også korrekt avinstallasjon av FSX har stor betydning for installasjonsresultatet når FSX reinstalleres. For å redusere eventuelle problemer bør følgende rutine benyttes;

 

1.

Start FSX, åpne Settings/Scenery Library og disable ("delete area") installerte scenery addons i Scenery area.

2.

Lukk FSX, deretter restart FSX og lukk FSX igjen.

3.

Gå til kontrollpanel i Windows og avinstaller alle addons eller bruk eventuelt programmets egen avinstaller.

4.

Restart PC.

5.

Avinstaller SP2 og SP1 i nevnte rekkefølge.

6.

Restart PC.

7.

avinstaller FSX med DVD nr. 1

8.

Restart PC.

9.

Kjør et register renseprogram, f.eks. CCleaner.

10.

Restart PC.

 

RuneG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start with this:

 

 

 

Try running it in compatibility mode.

 

 

1. Right click the program executable (exe)

 

2. Then click properties

 

3. Then click the compatibility tab

 

4. Here click Run this program in compatibility mode for: and select the version of Windows it was designed for.

 

 

Men hva velger jeg her egentlig? der er ikke valget win 7, naturlig nok....men skal jeg velge vista da, som det står bak på fsx ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...