Gå til innhold

Co-pilot/2P i Vatsim


Andre Gjerholm

Anbefalte innlegg

Maddogen er genial til dette, har hatt flere turer både suksess rike og mindre suksess rike turer(pilot errors :D )

Mener også at Fokker 70/100 fra Digital Aviation har støtte for dette innebygd.

 

Skal dere vere "2 i samme fly" så må en logge på som vanlig og en som observer, ellers blir det 2 fly på samme sted på vatsim og det funker dårlig. Du kan logge på som observer med fsinn iallefall, husker ikke hvordan det er med squawkbox.

 

Min personlige mening er at pilot flying logger på som vanlig og den som er pilot not flying/communication director logger på som obs.

Skriv gjerne i remarks at dere er 2 i lag som multicrew.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digital Aviation sin Fokker F70/F100 har støtte for F/O, men jeg har ikke forsøkt F/O variantene selv. Jeg kjøpte dette flyet, og er godt fornøyd med at systemsimuleringen er ganske god. De har mange gode liveries også.

 

Men jeg får rett og slett ikke dette flyet til å fly på autopilot, og da mister det ganske mye verdi for meg. Selv om F/O kvitterer med NAV armed og Profile armed, så flyr det bare rett frem og jeg må justere kursen manuelt underveis. Det følger heller ikke høydeprofilen.

 

Har kjørt alle tutorials til punkt og prikke flere ganger men det funker bare ikke sånn jeg forventer. Flyet har også flere andre småfeil, men de kan jeg i grunnen leve med.

 

Jeg ser at jeg sporer litt av på denne tråden nå men tar sjansen på å spørre likevel: Noen andre som har erfaring med dette flyet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Fokkeren ble laget for FS9 og utviklingsteamet ble vel delvis oppløst før det var klart for FSX. Kan det tenkes at det bare er i FSX at det feiler?

Magnus og Jan Tore: Hvilken sim bruker dere?

 

Uansett, jeg skal se litt nøyere på detaljene rundt armed og captured.

 

Jeg har også funnet interessant info her: http://www.simforums.com/forums/fokker-70100_forum41&SID=f4311ca4-7113-fb1z7c72-40696-2563425926.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...