Joakim Brestrup Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 Hvorfor flyr egentlig SAS til Newark og ikke til JFK? Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 SAS har fløyet til JFK en gang i tiden. Grunnen til at de nå flyr til EWR i stedet, tror jeg har noe å gjøre med at de hadde en slags allianse med Continental før SAS ble involvert i Star Alliance. Dessuten er vel EWR billigere enn JFK å fly til... Correct me if I’m wrong! Siter
Henning Kjensli Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 Spørr du meg så er Newark også en mer effektiv flyplass, den har stor kapasitet og flyplassen er lett å navigere. Den er også tilkoplet Manhatten og andre deler av New York med tog. Siter
SH Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 quote: Opprinnelig postet av Kristoffer Rivedal: SAS har fløyet til JFK en gang i tiden. Grunnen til at de nå flyr til EWR i stedet, tror jeg har noe å gjøre med at de hadde en slags allianse med Continental før SAS ble involvert i Star Alliance. Dessuten er vel EWR billigere enn JFK å fly til... Correct me if I’m wrong! Riktig det du skriver der, Continental flyr jo stortsett fra EWR En annen grunn er at EWR er ti tusen ganger lettere for transfer passasjerer innelands i USA. de av dere som har skiftet fly både på JFK og EWR veit sikkert hva jeg snakker om. Siter
Helge Bø Skrevet 29. desember 2002 Skrevet 29. desember 2002 Den egentlige årsaken er at SAS ble henvist til Newark fordi man ikke kunne risikere at de blokkerte en så viktig flyplass som JFK igjen. Det har seg nemlig slik at da SAS skulle lande på JFK med en DC-10 så fløy de over halve rullebanen før hjulene tok bakken. Plopp!...dermed bar det rett i sjøen, og rullebanen måtte stenges i flere dager inntil flyet var fjernet Siter
TOS Skrevet 29. desember 2002 Skrevet 29. desember 2002 quote: Opprinnelig postet av Helge Bø: Den egentlige årsaken er at SAS ble henvist til Newark fordi man ikke kunne risikere at de blokkerte en så viktig flyplass som JFK igjen. Det har seg nemlig slik at da SAS skulle lande på JFK med en DC-10 så fløy de over halve rullebanen før hjulene tok bakken. Plopp!...dermed bar det rett i sjøen, og rullebanen måtte stenges i flere dager inntil flyet var fjernet LOL.... Når var dette her? hehe... hørrtes litt komisk ut på måten du fortalte det Helge .... Siter
Helge Bø Skrevet 29. desember 2002 Skrevet 29. desember 2002 Hendelsen skjedde 28.februar 1984 med SK901 (LN-RKB). Ingen ble skadet, og flyet ble reparert og solgt til Federal Express. Her er noen bilder fra fadesen Siter
Runar Hvitsand Skrevet 29. desember 2002 Skrevet 29. desember 2002 Tror faktisk Arve Tellefsen var med den flighten også. Ganske kraftig opplevelse for den ellers så sedate felespilleren mvh Runar Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.