Gå til innhold

MP Søndag 15 mai


Anbefalte innlegg

Det var duket for en ny tur oppe i nydelige PNW land for kvelden.

Noen nye stemmer var det og, noe som var trivelig.

 

Pasi hadde vært så snill å ordne med AI modell, slik at andre kunne se ham

51689388.jpg

 

Formasjon med Beaver og Harrier. Brukte vel ikke lite med fuel :whistle:

84110475.jpg

 

16104937.jpg

 

56676916.jpg

 

43492311.jpg

 

Ernst ville og bli med på leken

39278453.jpg

 

54267441.jpg

 

Så tett har vi ikke hatt det med Beaver før tror jeg.

57079904.jpg

 

Finale på Vashon

39586613.jpg

 

Finale på Cushman

17244471.jpg

 

Jan Arild handlet kaffe latté til folket

43590194.jpg

 

Takker for en fin tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmøte idag. Alltid hyggelig når nye joiner oss på turene våre og vi hadde "livestream" idag også ;)

 

Et knippe med bilder ble tatt under turen og her kommer de.

 

m13.jpg

Samling før oppstart

 

m12.jpg

Line-up før møljetakeoff ;)

 

m11.jpg

Det er like gøy hver gang.

 

m10.jpg

Hørte et brøl ute på venstre siden og der lå Pasi i Harrieren sin.

 

m9.jpg

Ett relativt godt samlet felt forskjellige fly her.

 

m8.jpg

Formasjonsflygning Harrier/Beaver er en sjelden kombinasjon.

 

m7.jpg

Samling på Forks S18.

 

m6.jpg

Det ble god tid til å trene på formasjonsflygning idag. Her ser vi Paul-Andre, Øyvind og meg i Beaver mens Henrik kom i en EC-135 over oss.

 

m5.jpg

Tettere enn dette har vi ikke vært på lenge gutter. Øyvind lengst ute med flagget på halen og Paul-Andre i mellom oss ;)

 

m4.jpg

Her er vi på Vashon som virkelig er en nydelig plass, selv om PC'ene sliter fælt i dette området.

 

m3.jpg Her er vi på vei til siste stopp Cushman Meadows.

 

m2.jpg

Fremme ved Cushman der vi samlet oss og tok en kaffe for vi gikk til hvert vårt.

 

m1.jpg Takk for en flott tur og en spesiell takk til Geir-Ove som alltid stiller opp og fikser serveren for oss og lager det været vi ber om. Og selvsagt takk til Pasi som gjennom sin stream lager litt blest om turene våre. Jeg så på fora idag at vi nå er gått internasjonale da vi hadde en seer ifra Nederland. Takk Geert for at du stakk innom.

 

Da er det bare å parkere flyet i hangaren og legge seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige bilder fra Paul-Andrè og Fred. Det var en flott og herlig tur vi hadde idag ute på Olympia.

 

Her er mine inntrykk fra turen:

 

Fra start i Ocean Shores

2011-5-15_19-56-38-361.jpg

 

Airborne og på vei nordover mot Forks

2011-5-15_20-21-3-12.jpg

 

Tror Gofi har vært ute og dansa litt igjen og ordna flott vær for turen

2011-5-15_20-54-56-385.jpg

 

På vei mot Forks, langt der bak oppe i venstre hjørne skimter vi Mt. Olympia

2011-5-15_20-32-53-662.jpg

 

Møljetakeoff fra Forks

2011-5-15_20-54-4-662.jpg

 

2011-5-15_21-7-29-532.jpg

 

2011-5-15_20-49-28-891.jpg

 

2011-5-15_21-31-49-225.jpg

 

På vei til VAshon Island. Tror noen må ha bygd verdens største byggning i Seattle. Bare så dumt de har byggd den midt over Seattle Intl. Airport også!

2011-5-15_22-37-0-167.jpg

 

Nede på den flotte Vashon Island og venter på at resten skal komme seg trygt ned

2011-5-15_22-40-46-251.jpg

 

Jeg var først nede på Cushman Meadows og bestilte kaffe til alle så den sto klar når de landet

2011-5-15_23-1-21-184.jpg

 

Alle glade og fornøyde etter en fantastisk tur! Takk til Fred som laget denne turen idag :)

2011-5-15_23-3-33-938.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Flott søndagsopplegg fra Fred, grundige dokumentasjoner i fleng og imponerende oppmøte denne fine søndagskvelden. Pasi fortsetter med å overraske i valg av forflytningsredskap, man har stålkontroll på både flyvning og direktesending !!

 

mai1.jpg

 

mai2.jpg

Ikke så mye å tilføye, mange fly, fin flyt på serveren og nydelig landskap for søndagstur.

 

mai3.jpg

Selv valgte jeg Bonanza denne kvelden, da jeg synes modellen egner seg veldig bra for møljeflyvning, med bredt hastighetsområde og passelig utfordrende flyegenskaper.

 

mai4.jpg

Dessverre oppdaget jeg for sent at Pasi hadde lagt inn AI-Harrier, så jeg så han som en utrolig bråkete F-104 ( ....og må innrømme at jeg likte det... :grin: ).

 

mai5.jpg

Mange var med hele kvelden, og ekstra hyggelig med flere nye stemmer på øret.

 

mai6.jpg

Turning finito finale på Cushmans. Herlig søndagstur, herlig søndagsgjeng :) !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for en strålende tur i går kveld :)

sliter desverre litt med halsbettenelse for tiden, så var ikke så aktiv på snakkefronten, men det kommer:) '

Sleit også litt med at BushHawken hele tida drog mot venstre, sånn at jeg måtte sitte med stikka mot høyre, men regner med at det bare er å kalibrere stikka på nytt :)

Ser fram til neste tur :) (Bestilt meg PMDG MD11 boxen nå, så kommer vel i løpet av uka. og da kan jeg være med å fly litt større kjærrer også:) ) og de screenshotsene jeg tok kommer iløpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten opplysning å komme med når det gjelder noen av plassene vi fløy over eller var innom på turen igår. ORBX har annonsert at de skal lage Diamond Point Airstrip 2WA1 og Olympic Field WA45.

http://www.orbxsystems.com/forum/topic/32743-coming-soon-can-you-guess-where/

Kanskje de kan få litt orden på turbulensen som skapte en del trøbbel inn mot Diamond Point airstrip. Skal ikke nevne navn på de/den som ikke klarte brasene her. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Kanskje de kan få litt orden på turbulensen som skapte en del trøbbel inn mot Diamond Point airstrip. Skal ikke nevne navn på de/den som ikke klarte brasene her

 

 

:blush: ... som anonym vitne til turbolensproblemene, er jeg fremdeles usikker på hva som foregikk?!?! På vegne av piloten ( han er til psykiatrisk behandling, og er ikke i stand til å svare på henvendelser...), foretok jeg nylig tilsvarende innflyvninger til Diamond Point Airstrip, og med samme type Bonanza V35 som denne ulykksalige piloten brukte. Av mystiske grunner var det i dag ingen problemer med å lande, uansett hvilken retning man valgte, og man kan med stor sikkerhet konkludere med at vedkommende pilot ble utsatt for et komplott. Siden det omtalte flyet landet blant de aller siste, er det høyst sannsynlig at flyene på bakken var plassert på en slik måte at de blåste meg til værs igjen. Altså, alle ga full peising på motorene, slik at mitt fly ble sendt lukt til himmels under alle landingsforsøk. Resultatet av undersøkelsen blir rapportert rette myndighet, og den anonyme piloten blir underrettet så snart jeg slipper ut fra lukket avdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg antydninger av en konspirasjonsteori? :)

Som øverste myndighet (Turarrangør) på denne flyturen vil jeg på det sterkeste avvise alle former for anklager, foul play, medisinske utgifter påført deltagende piloter og ikke minst deltagerenes valg av fremkomstmiddel som nok i dette tilfelle har vært en utslagsgivende faktor.

 

Heretter må vi nok på søndagsturene be om legesjekk og politiattest slik at vi kan unngå så langt det er mulig slike episoder igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kommer mine bilder også :)

veldig fornøyd med FPS'en under turen også.. lå på rundt 50 i starten, og datt til 20 inn over Seattle :)

 

 

Starta litt forran alle andre :)

 

2011-5-15_21-39-44-703.jpg

 

 

Noen liker helikopter litt bedre enn andre :)

 

2011-5-15_21-45-49-834.jpg

 

 

Hmm.. der var det dårlig med striper på min FS :)

 

2011-5-15_21-54-1-184.jpg

 

 

2011-5-15_22-12-28-737.jpg

 

 

 

2011-5-15_22-21-46-778.jpg

 

 

lå nesten på stall-speed når jeg passerte :)

 

2011-5-15_22-43-24-370.jpg

 

 

2011-5-15_22-43-36-740.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...