Lars Roksund Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Hei, Jeg får spørre noen som orker å ta utfordringen; Har fløyet ENGM -> LIMJ (Genova) idag og forsøkt å få til en lovlig rute, uten hell. Rent spesifikt ønsker jeg hjelp til å legge inn LIMJ -> ENGM i VROUTE, men det virker helt håpløst å få den akseptert. Har prøvd mange varianter, men det er noen restriksjoner som virker helt umulig å komme "klar av". Flyr nå følgende rute (som ikke er klarert av Eurocontrol :blush: ): GEN UM985 MONEB UN851 ABESI UQ330 VEDOK UN851 KEMAD UL190 HAM UM852 ALASA M852 ALS P615 ARTOR UP615 TOR DCT RIPAM Noen som kan dette godt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Har puslet litt frem og tilbake, men se om du får noe til med dette som utganspunkt: GEN UM859 FER ... ja, jeg vet den begynner rett østover, men restriksjoner i luftrommet tvinger deg til LUPOS via UM859 dersom du starter fra LIMJ via GEN. Du vil også slite med å finne fornuftige ruter via LAGEN... Kan hende jeg får litt ekstra tid senere til å se på saken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 mitt kart er litt gammelt, men hvorfor tar du avstikkeren fra UN851 etter ABESI? Og så flyr du både på low- og high airways (P615 og UP615). Og så går vel ikke UM852 helt til ALASA, men bare til EKERN, der du skal over til UP615? Hva sier Eurocontrol om GEN UM985 MONEB UN851 KEMAD UL190 HAM UM852 EKERN UP615 TOR RIPAM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Tore, I Danmark (og Sverige) så bruker de ikke Upper airways lenger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Roksund Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Takk for tips og innspill så langt. Ble litt besatt av å klare å få den ruten inn i VROUTE og har ikke tenkt å gi meg enda Ja, UP615 og P615 går litt om hverandre. Danskene og svenskene har fjernet begrepet upper/lower ser det ut for. Dersom jeg finner ut av dette "problemet" kommer jeg med en gladmelding Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Det jeg bruker å gjøre er å legge det inn som private route så får jeg sjekka om den er gyldig i forhold til airac. Alle disse restriksjonene i Sentral Europa tar jeg ikke så tungt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.