Gå til innhold

Bilder fra søndagsturen

Anbefalte innlegg

• Premium Medlem

Takk for en flott søndagstur, proff flightplan og spennende flyplasser. Turen i går var en av de bedre på lang tid, og det var forfriskende med sommer i Australia i stedenfor vinter i Alaska :grin: . Synd med Pasi som hadde totalkrasj av PC, og Paul Andrè som fikk strømbrudd. Ellers var vi i snitt 7 fly underveis. Bildene dine sier det meste om turen, men jeg skal se om jeg også rekker å spe på noen eksponeringer seinere idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Noen suplerende fotos.......

aus1.jpg

Jeg kom litt seint i gang, men Fred passet på at jeg nådde igjen resten av gjengen.

aus2.jpg

Første omgang med mølje-takeoff.....

aus3.jpg

Fred er ekspert på å spore opp utfordrende flystriper :grin: .

aus4.jpg

Ellers er Australia minst like spennende for bush-flyvning som PNW.

aus6.jpg

Kjell og mæ dannet baktroppen med høye glass og tilbakelent stil :grin: .

aus5.jpg

Men også andre kikket innom, og her er det Robert som dukket opp mer eller mindre plutselig.

aus7.jpg

Og Olaf raste forbi i stadig nye kreasjoner .

aus8.jpg

Vi nærmet oss målet for denne turen, men jeg tror ingen nådde helt fram. Uansett var det en innholdsrik og artig søndagstur, og det er mange spennende utfordringer som venter i dette store og fargerike kontinentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var defintivt en artig tur ja! Håper vi kan fly i Australia neste uke også, da VISA-en fikk litt vondt av både Super Cub og Lancair på en kveld :D

Glemte bort å ta bilder, men her er et bilde etter at jeg feis forbi Ernst på vei til Lilydale. Jeg måtte jo ta igjen etter å ha fløyet Super Cub og ligget bakerst hele veien.

lancie.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer Australia på gang :)

Har nettopp prøveflydd en ny rute som jeg tenkte vi kunne fly på søndag. Mange nye og spennende flyplasser kan jeg love ispedd lokalt dyreliv og atmosfære.

Denne gangen blir det definitivt flere STOL strips så flyvalget bør begrense seg til Beaver, Pilatus Porter og andre STOL fly.

Har du ingen gode fly vil jeg anbefale denne freewaren fra Tim Conrad http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=149570

Vi sees til en ny artig tur til søndagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med Pasi som hadde totalkrasj av PC,

What else is new? :whistle:

Ærlig talt, skjønner ikke hvilken usynlige kraft som hele tiden forstyrrer den stakkers PC'en til Pasi. Er de mer utsatt for solstormer i Finland? Ser ellers varmt ut fra bildene. Er det virkelig sant en av flyplassene er gravd ned i terrenget...eller er det en bug?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynnelsen og slutten av rullebanen er i nivå med resten av landskapet, mens midten av banen er skåret inn i terrenget. Den skal etter det jeg har klart å finne ut av være slik i virkeligheten også. YCUR Cabramurra er visstnok Australias høyest beliggende flyplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...