Gå til innhold

As real ass...


Aslak Iversen

Anbefalte innlegg

På bakken ARN. ATIS sier 01L. App stenger og jeg tar kontakt med Sweden for CLR. Får 19L Rokni dep. Jeg ber om 19R.

 

Why do you want 19R?

 

Takk og farvel. Jada, ARN har sikkert støyforeskrifter som regulerer dette, but kiss my XXX om jeg gidder å takse Arlanda rundt på VATSIM for å ta av på en bane som ikke en gang ATIS har på tapen.

Så det ble en flight offline, og det var like greit.

 

Ett sted går grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du får 19L på ESSA skal igrunn ikke forekomme annet enn ved events, på Arlanda har de 3 rullebaner 01L/19R, 26/08 som finnes i default FS9, disse kjøres stort sett som dep og arrival baner. 01R/19L finnes kun i addon scenery (og fsx?) disse skal etter normen kun brukes ved HØYT trafikknivå. Så undrer meg litt om du har fått 19L.

 

Men om du absolutt ikke vil taxe lengre avstander så fly til små regionale flyplasser. Blir for dumt å logge av pga lang taxiway spør du meg! Frivillig hvor du flyr til!

 

Og et bedre tips er å ta dette på vatsim-scandinavia forumet om du ønsker å informere de som kontrollerte denne kvelden i Sverige. Her når du nok ikke mange av de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders då, ta en titt i TWR appendix ;)

 

Tiden är avgörande, du skrev inlägget 22:44 därav misstänker jag att du fått klareringen efter 22 lokal tid.

 

Vid 22 går Arlanda över i nattkonfig, under nattkonfig är 19R tillgänglig enbart om man måste ha den pga banlängd. 19L används då för departures med en kombination av E och Q sids.

 

Att det stod 01L i ATIS berodde antagligen på att någon klantade sig när dom skapade den (en annan klassiker är att starta atis och sen uppdatera banorna, då kommer ATIS säga gamla banan tills den uppdaterar automatiskt).

 

 

Så sammanfattat, dom klantade sig med ATIS. Men i övrigt så fick du 19L just för att det ska vara as real as it gets ;)

 

Sov så gott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...