Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 11. mars 2011 Premium Medlem Del Skrevet 11. mars 2011 Situasjonen i Libya blir mer og mer desperat, og dette hadde søndagsklubben tenkt å gjøre noe med. Jeg kom litt seint inn i opplegget, så jeg er fremdeles usikker på om hjelpen skulle gå til Gaddafi eller opprørsstyrkene, men kort fortalt var planen denne: Geir Ove, Fred, Robert og Øystein skulle fly hver sin 747 full-lastet med forsyninger fra Norge til Libya. Pasi skulle forstyrre luftvernartilleriet med å fly lavt på kryss og tvers til alle var fri for ammunisjon, mens undertegnede skulle holde utkikk mot all annen flytrafikk fra sin AWACS. Jeg startet oppdraget fra Aalborg, og hang meg på kolonnen over Tyskland. Mitt faste fly var dessverre på service etter en strabasiøs tur til Bardufoss nylig, så jeg måtte bruke en av våre eldste maskiner og medfølgende tilårskomne flight engineer. Lenge, ja faktisk kjempelenge, gikk det i rein rutine. Over 500knots groundspeed i 32000 fot over Tyskland og etter hvert Alpene. Men omtrent samtidig som vi begynte på Middelhavet, falt det hydrauliske trykket på en rekke av systemene ombord. Dette stresset min flight engineer, så han klarte å stanse begge de ytterste motorene. Dermed bar det nedover med oss, samtidig som autopiloten kuttet ut og vi mistet styringen på sideroret (..... ante ikke at slikt kunne forekomme i CS707...?). Vi befant oss nå på høyde med Sardinia, så kursen ble satt mot Cagliari og den militære flybasen like i nærheten Landingen gikk greit, men uten sideror og bremser braste vi ut i det vakre landskapet, og vi stoppet ikke før vi nådde gjerdet som omkranser basen. Så nå sitter jeg her på stranden med min paraplydrink, og lurer fælt på om guttaboysen fikk levert, og kanskje er på vei nordover igjen...... :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Ble inspirert til å lese min "The Green Book, The Solution of the Problem of Democracy", av Muammar Al Qadhafi :whistle: De prøvde å verve meg i Jugoslavia da jeg var der under Tito-tiden :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Nice Ernst,du er virkelig i hugget med E3'en Kan bare fortelle at vi i vNATO har full kontroll der nede i urolighetene og har logget 21 timer overvåking på VATSIM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hehe genial historie Ernst! Spørs om ikkje eg tek turen nedover ein kveld eg og. Må berre passe på at kjerringa er vekk. Ho er nesten like skremande som Gadaffi når det kjem til Flightsim :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 12. mars 2011 Takkeråbukker !! Kan bare fortelle at vi i vNATO har full kontroll der nede i urolighetene og har logget 21 timer overvåking på VATSIM Slett ikke verst, det er jo betryggende at også FS-miljøet har et sterkt forsvar i ryggen :grin: . Må berre passe på at kjerringa er vekk. Ho er nesten like skremande som Gadaffi når det kjem til Flightsim ....... :grin: :grin: he he, jeg har lang og dramatisk erfaring med den slags, og kan bekrefte at det heller ikke går over med årene... :grin: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Hehe... funkar best å fyre simmen når kjerringa er ute. :grin: Får fred og då. Om ho er heime kjem ho ramlande inn i cockpit og "ka skjer om i gjer sånn?" og så slår maskina seg inn i ein cross controlled stall på kort finale i full IMC :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.