Gå til innhold

KLu KDC-10 på ENRY


Fredrik Edvardsen

Anbefalte innlegg

Tidligere i dag ca 1730 landet en Nederlandsk KDC-10 på Rygge Hovedflystasjon.

Dette var i forbindelse med øvelsen som nettopp fant sted på Rygge, nærmere 500 Nederlendere skal hjem, og dette ble da løsningen.

Stod i tårnet på Rygge og så KDC-10'en landet på RW30, callsign var NAF42 (Netherlands Airforce 42) og hale nummeret var T-264.

 

KDC-10'en dro nå ca 2025 tilbake til Nederland.

Dette er første gang en DC-10 maskin lander på Rygge "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg skal si noe sikkert så tror jeg den tar rundt 300...

 

Den er uten tvil noe av det større som har vært på Rygge, har vært en Galaxy der før også riktignok, og så var det en C-17 innom i sommer, som egentlig skulle til ENGM, men dro til Rygge i stede pga. at det var for mye kødd på ENGM den dagen eller noe slikt, husker ikke sånn i farta hva grunnen var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Thomas Lorentzen:

Vel, den enkle grunnen til at "Reach 547Y" (C17 Globe) ikke kom ned på ENGM den dagen var at pilotene ikke hadde "proper approach charts" tilgjengelig
"[smil]"

He he....det er/var et vanlig problem med amerikanske fly som kom inn til GM. Folket fra tårnet ringte hele tiden, så jeg måtte ta kopier til de.. Crewet flirte bare når vi sa at ATC ringte å kjeftet... hi hi "[stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...