Gå til innhold

Fly skled av banen


Anbefalte innlegg

Denne var ikke lett å bli klok på. Overskriften til VG er:

Fly skled av rullebanen på Gardermoen

... men lengere ned skriver de:

Et småfly har sklidd av taxebanen på Gardermoen.

... for ikke å glemme:

Vestre rullebane er stengt som følge av ulykken

Så ulykken har nok hendt innenfor rullebanens sikkerhetsone, men ellers er VG-artikkelen igjen, som ofte ellers, full av selvmotsigelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Hei Gunnar, jeg håper du har det bra. Et spørsmål jeg lurer på, hva er bakgrunnen til at du er så utrolig på hugget ovenfor VG?

 

Ikke for det at jeg er uenig med deg, men er du journalist selv?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er en trend her virker det litt som å hetse VG eller andre aviser som ikke har like mye peiling på luftfart som simmere når de kommer med utalelser om luftfart :)

 

Virker det litt som av og til da... er jo ikke et oppslag fra vg som blir postet her uten en kommentar at..."ey ey ey, det var ikke på taxebane G det skjedde...men på N...hva driver han journalisten her med??" litt i samme gata...

 

Christopher

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål jeg lurer på' date=' hva er bakgrunnen til at du er så utrolig på hugget ovenfor VG?[/quote']

Kan vel ha noe med at jeg begynner å bli grundig lei "sensasjons-jorunalistikken" som VG og Dagbladet representerer, hvor det viktige er å være først til å skrive om saken, men uten noen form for kvalitetskontroll. Det samme gjelder jorunalister som lirer av seg med fagutrykk i en salig blanding, men samtidig på en slik måte at de som faktisk kjenner utrykkene blir stående som spørsmålstegn og tenke "hæ, hva er det han/hun som skriver egentlig vil frem til". Mens de som ikke aner hva det dreier seg om tenker "jeg aner ikke hva de skriver, men det er sikkert farlig".

 

På jobb i dagligvarebransjen (jeg er altså ikke jorunalist) får jeg se forsidene til løssalgsavisene så og si daglig, og ikke sjelden får jeg assosiasjoner til Sundes "smi mens liket er varmt". Den eneste verdien som finnes i VG og Dagbladet er "hei, her skjer det noe". Desverre ser vi alt for ofte at krigstypene ikke bare selger, men også legger grunnlaget for en dårlig informert opinion...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men lengere ned skriver de:

 

Sitat:

Et småfly har sklidd av taxebanen på Gardermoen.

 

Så til uttalelsen fra Romerike politidistrikt, sitat;

 

- Et småfly har sklidd av taxebanen på Gardermoen. Det var 11 personer i flyet, de er nå ute og er uskadd, sa operasjonsleder Svein Arild Hallås ved Romerike politidistrikt til VG Nett onsdag morgen.

 

Når jeg leser artikkelen oppfatter jeg det slik at VG Nett hele tiden fastholder at flyet skled av rullebanen, mens Svein Hallerås blir sitert på uttalelsen at "flyet skled av taxebanen". Etter min oppfatning var artikkelen i VG ikke så selvmotsigende som du vil ha det til.

 

RuneG

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...