Gå til innhold

connecting problemer med FSInn


Magnus Vie Pettersen

Anbefalte innlegg

Her sitt no eg på en rolig Mandags kveld og finner ut at eg kanskje kan prøve meg litt på Vatsim. Lasta ned FScopilot og FSInn. Installerer ditta inn på PCen med ID og passord som eg hadde fått på Vatsim.

Starter opp simmen, og velger en C172. Plasserer meg fint inntil en parking ramp på ENGM.

Etter det følger eg en tutorial som eg fant på youtube. Gjør nesten alt identisk med dne fyren. Når alt er klart trykker eg på Vatsim knappen helt oppe i venstre hjørne på FSInn boksen. Da er meningen at det skal komme opp en grøn skirft og eg er tilkobla Vatsim ( i følgje han på youtube).

Men når eg gjør da, skjer det noe helt anna. Trykker på Vatsim knappen, venter noen sekund uten at noe skjer. Så kommer en pling lyd opp og får en melding at eg ikke kunne bli kobla opp mot Vatsim.

Noen som kan hjelpe?

 

PS. En konklusjon eg har komme fram til er at eg kanskje ikke er kobla opp mot rett server. For der eg velger server er det berre en eg kan koble meg opp mot. Eller er det meningen at det kunn skal vere en server der?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Håper det hjelper! :)

 

Nytt problem!! No går alt fint... eller nesten. Eg kobler meg på uten noen store problem, men hvor vanlig er det at en Boeing 737 står rett over deg. Først trudde eg at det stod en fyr der fra før så eg skifta parking ramp men når eg joiner innpå nå står den like over meg enda og det står ingen 737 der eg stod før.

Normalt problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eg vore innpå Vatsim noen ganger og skal prøve og lytte til ATC. Eg skjekker før eg går innpå om det er noen som sitt som atc på en flyplass.

Når eg har funne en flyplass så starter eg opp der og begynner og stille inn radio frekvenser.

Men eg skjekker jo først på FSInn tavla (eller ka det heter) kas frekvens som er hos den ATCen. Stiller inn, men det kommer ikke en lyd. Berre får og skjekke om alt er i orden med stiller eg inn på ATIS sin frekvens. Der kommer det lyd.

Men kan noen si meg hva eg gjør feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun FSinn til FSX, og det fungerer helt optimalt.

 

Desverre har jeg ikke mulighet til å sjekke innstillingene mine nå, siden jeg er på ferie hjemme, men kan ta en titt på det når jeg kommer tilbake til Trondheim.

 

Synes selv at FSinn fungerer veldig greit, spesielt med dette at det flyter så mye bedre, men til og starte med så ville jeg nok anbefalt SB. Dette er mye lettere og sette seg inn i, samt se om du er koblet til rett frekvens.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...