Ola Haldor Voll Skrevet 24. januar 2011 Skrevet 24. januar 2011 Jeg greier jo ikke la vær.. Noen som ser hvor denne hangaren hører til? Edit 25. jan: Screenshot fra X-Plane med taxiwas og det hele. Mangler ennå å legge inn enkelte ting og finpusse her og der. Edit 27. jan: lagt til et bilde til av taxi markeringer under utvikling.. Edit #2 27. jan: Screenshot av center lines på plass. Nå mangler edge lines markering med lys på alle taxiways. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Skrevet 24. januar 2011 Bingo!! Jobber med taxiways, runway osv nå.. Jobber iherdig med å avrunde hjørner i taxiways først nå. Så blir det markeringer og lys. Og innimellom blir det 3D modellering og tekstur. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Skrevet 24. januar 2011 Har lagt til noen flere bilder nå. Siter
Ragnar Egeland Skrevet 25. januar 2011 Skrevet 25. januar 2011 Det ser meget bra ut. hvordan er det egentlig å produsere scenery for Xplane? Er det lett å importere/justere objekter, er det mulig å justere terrenget og hva med det tekniske ala Afcad? Ragnar Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Skrevet 25. januar 2011 Takk! Objekter fra LightWave må gå via Blender for å eksporteres til X-Plane. Men det er igrunn en enkel sak. Man modellerer i 1:1 skala. 1m er 1m. Det å lage rullebane og annet er også rimelig lett. Det er stort sett en fin GUI på de to verktøyene man bruker for å lage selve flyplassen og for å plassere objekter. Landskapsredigering finnes det per i dag ikke noe program for, og må gjøres i tekstform alá Notepad e.l. Dette har jeg ikke prøvd selv ennå, og styrer unna det som pesten inntil det kommer noe med et GUI. Jeg har ikke prøvd å utvikle for FS9 eller FSX - hvordan er det i forhold? Siter
Arvid Lillerud Skrevet 25. januar 2011 Skrevet 25. januar 2011 Oi, det er jo Awacs-hangaren .. der hvor første delfinalen i MGP gikk av stabelen. A r v i d Siter
Ragnar Egeland Skrevet 25. januar 2011 Skrevet 25. januar 2011 Jeg går fra Lightwave/3DSMax til Gmax. Deretter kan det plasseres ut via Instance scenery. Afcad delen har jeg minimal erfaring med. Må et flyfoto justeres, blir det en del frem og tilbake før det blir riktig. Min generelle erfaring er at det er meget "krøkete". Det er noen her inne som har stålkontroll, men med bedre dynamiske verktøy hadde de iallfall produsert fortere. Ragnar Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Skrevet 25. januar 2011 Arvid, jeg har sendt deg mail. Ragnar, skjønner. Det er ikke de mest brukervennlige verktøyene her heller. Det verste er om man skal ha selvlagd bakketekstur, evt. selvlagd tekstur for taxi/runway. Ikke umulig, men jeg tror neppe jeg kommer til å kaste meg over den jobben på et så omfattende nettverk av taxiways som Ørland har. Det du ser på bildene over er gjort på ca to dager. Og tidligere i kveld greide jeg ikke la vær, og koser meg med tanken på en lignende video hvor alt av objekter og bygninger er på plass. [video:youtube]2xk4Wsi3g2Y Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 15. februar 2011 Skrevet 15. februar 2011 Flott start, Ola Haldor, skal følge med på dette prosjektet Som Ragnar sier så er det ganske krøkete å utvikle for FS også, det største problemet er at man må hoppe så mye frem og tilbake mellom forskjellige programmer. Min pipeline er først modellering og unwrapping i 3ds Max, når det er gjort lager jeg de forskjellige texturene i Photoshop. Før jeg eksporterer modellen fra 3ds Max til Gmax. Texturene må så inn i ImageTool for å konverteres til .dds-format. Så importerer jeg modellen til Airport Design Editor hvor jeg kan plassere den ut der jeg vil ha den. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Skrevet 15. februar 2011 Utrolig irriterende at man ikke kan legge til flere bilder i sånne tråder som dette. Jeg fortsetter å skrive om utviklingen av flyplassen på x-pilot.com, hvor jeg også legger ut bilder fortløpende. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.