Gå til innhold

fårete seter i cockpit......


Jonas westlin

Anbefalte innlegg

Mange sivile og militære helikoptre har slike "seter", inkl.Lynxen. Men det er egentlig bare et setetrekk som er lett å ta av og på for vask og rens. Samtidig som de er gode å sitte i, er de varme om vinteren og passe kjølige om sommeren. Prøv å sitte i en stol i 7 timer uten å reise deg, og være konsentrert hele tiden...

 

mvh

Hans Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gang da ... (for lenge siden), når jeg var på folkehøgskole var vi på "studietur" til Flesland.. Vi fikk være med å taxe en MD8* fra gates til hangaren.. Og, unge herr Bruun fikk sitte i høyresetet mens mekanikeren (med taxe utsjekk) taxet til hangaren.. Må ærlig innrømme.. Douglas setene er ikke så aller verst de heller "[smil]"

Dette var i 1993..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Hans Petter Stue:

Prøv å sitte i en stol i 7 timer uten å reise deg, og være konsentrert hele tiden...

 

mvh

Hans Petter

Et normalt menneske klarer bare å konsentrere seg i ca. 15 min! Piloter som trener dette hver dag klarer kanskje noen minutter lengre. Visst setene da er dårlige vil det bli en forstyrrende faktor og redusert konsentrasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det er litt annet, for da dreier det seg mer om minnet. Kortidsminnet varer 18 sekunder, men er det noe man går inn for å huske så kan jeg tenke meg at du husker ca. 90% av det du leste. En del av de siste 10% legger seg i underbevisstheten, og visst du klarer å huske en del stikkord så går det an å bygge videre på dette ut fra andre ting i bevisstheten din og fra underbevisstheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...