Gjest Skrevet 10. november 2002 Skrevet 10. november 2002 Hei. har noen spåørsmål. 1. Heter Håvard Dybvik Solberg. Skal jeg registrere Cessna flyet mitt med denne registrasjonen: LN-HDS 2. Hva skal jeg bruke som callsign? Cessna LN-HDS cleared for takeoff? Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 10. november 2002 Skrevet 10. november 2002 Du skal bruke: Lima-November-Hotell-Delta-Sierra har ikke hørt de bruke flytype først sånn som i usa her i Norge Siter
Arne Øverland Skrevet 10. november 2002 Skrevet 10. november 2002 Ved første kontakt med kontroller skal hele registreringen brukes som callsign. etter dette skal du svare med samme c\\s som kontrolleren bruker til å kontakte deg, som vanlighvis er den første og de to siste bokstavene i registreringen. Siter
Gjest Skrevet 10. november 2002 Skrevet 10. november 2002 ...og dersom det er to forskjellige flytyper i nærheten med f.eks. de to siste bokstavene - som er like- ....DS eller delta sierra, skal flytype nevnes i forkant av registreringsnummeret. "Piper.. Lima Delta Sierra" og "Cessna.. Lima Delta Sierra". Siter
Espen Søderstrøm Skrevet 10. november 2002 Skrevet 10. november 2002 Bruk LN-HDS eller LN HDS i FS du.. Siter
Sondre Aabø Skrevet 10. november 2002 Skrevet 10. november 2002 Solberg: Du hvet vel ikke om en som hetter Flemming Solberg og eller ? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.