Gå til innhold

757-200


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

1. Kommer det en 757-200ER?

 

2. Har det kommet en 757-200ER?

 

3. Hvis ja, hva synes dere om 757-200ER, hvorfor bygget man en 757-200ER?, er den bedre enn 757-200?, er det bedre med mer range på en 757-200, det er jo et mellomdistanse fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, der kom det en del spm ja!

Nå er jeg også tidlig ute.

 

Nei, ikke som jeg veit, den utgaven av 757 som går lengre er vel -300 modellen som er noget større, men som da sikkert går lengre.

 

Tror heller ei at det skal lages noen ER versjon av 757-200...

 

håper dette hjelper litt, men jeg skal ikke være for bråkjekk med å si dette heller "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Haavard D. Solberg:

3. Hvis ja, hva synes dere om 757-200ER, hvorfor bygget man en 757-200ER?, er den bedre enn 757-200?, er det bedre med mer range på en 757-200, det er jo et mellomdistanse fly?

Hvis man er ute etter et langdistansefly er det bedre med mer range. Kan være greit å krysse atlanteren i sikkert hvis man har mindre enn 200 passasjerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har et spørsmål om motorer

 

Når et fly har kraftigere motorer, bråker de mer enn svakere motorer. På Airbus A321-231 har den litt svakere motorer enn A321-232. Betur det at A321-232 bråker litt mer?

 

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skjer forresten masse spennende saker hos Boeing.

737-800-900 blir utstyrt med Collins C3

autopilot med full autoland. (som på 767)

Boeing har også foretatt en flight med mange journalister

som er reelatert til aviation med en prototyp

av B-900 med det som de kaller "Space Cocpit"

Nå er masse av dette ennå på eksperimentsstadie.

Men vil nok bli introdusert på 737 om ikke så lenge.

Den som lever får se. "[stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny, du har rett i dette med motorene og stoy. Vi bruker GE90-90B paa B777 og de har et stoy nivaa paa 90.8 db paa Max TO. Bare en liten pirkete korrektur. Den vil hete GE90-110B for B777-200LR og heter GE90-115B for B777-300ER. Jeg skal til Seattle nese uke og paa Torsdag skal de ha B777-300ER "rollout". Jeg har ikke et digitalt kamera men jeg skal proeve aa faa tatt noen vanlige bilder.

 

Haavard, Johnny har svart paa B757-200 vs. -300. Vi har begge modeller og -200 har lenger rekevidde enn -300. Vi opererer B757 med Rolls Royce RB211-535E4B. "ER" er typisk en designasjon paa en flytype med hoyere sertifisert avgangsvekt saa du kan ta med mer fuel. Noen ganger legger de inn ekstra tanker ogsaa. Vi bruker B777-200ER som har en maximum "structural" avgangsvekt paa 648.000 lbs. Den har for eksempel -300 landings understell. Naa dette betyr ikke alltid at du kan ta av med max "structural" avgangs vekt men det krever mer forklaring.

 

Hei saa lenge... Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Boeing har også foretatt en flight med mange journalister

som er reelatert til aviation med en prototyp

av B-900 med det som de kaller "Space Cocpit"

Nå er masse av dette ennå på eksperimentsstadie.

Men vil nok bli introdusert på 737 om ikke så lenge.


Vil den komme til 747-400 også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Vil den komme til 747-400 også

Vet ikke, endel av nyhetene som ble presentert i den

prototypen av en 737-900

kommer nok sikkert etterhvert i andre Boeingmodeller

også.

Den var også utstyrt med en form for "nightvisionradar",

som gjør at man kan se terrenget foran og under flyet

selv om at det er mørkt, og at man er inne i skyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristoffer, ja jeg jobber i Continental Airlines. Jeg dro til USA i 1982 for aa studere Aerospace Engineering og har blitt her siden. Har jobbet i Continental i 15 aar og har ansvar for GE motor programmer. Jeg har jobbet med CF6-50C2 paa A300 og DC10 og i dag operer vi CF6-80C2 paa B767-200/ -400 og GE90 paa B777-200. E-mailen min hjemme virker ikke for tiden saa jeg maa inn paa jobben for a svare. Staar paa farten til Seattle akkurat naa og jeg glemte selvfoelgelig kameraet hjemme til aa ta bilder av B777-300 "rollout". Skal proeve aa finne noe paa flyplassen jeg kan bruke..?

 

Hei saa lenge... Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...