Gjest Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Hei. 1. Kommer det en 757-200ER? 2. Har det kommet en 757-200ER? 3. Hvis ja, hva synes dere om 757-200ER, hvorfor bygget man en 757-200ER?, er den bedre enn 757-200?, er det bedre med mer range på en 757-200, det er jo et mellomdistanse fly? Siter
Fredrik Wold Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Oisann, der kom det en del spm ja! Nå er jeg også tidlig ute. Nei, ikke som jeg veit, den utgaven av 757 som går lengre er vel -300 modellen som er noget større, men som da sikkert går lengre. Tror heller ei at det skal lages noen ER versjon av 757-200... håper dette hjelper litt, men jeg skal ikke være for bråkjekk med å si dette heller Siter
Gjest Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Jeg hvet ikke om det er litt feil i det du skrev eller ingenting, men uansett TUSEN TAKK Siter
Johnny Molund Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 757 ER finnes den ja. Tar mindre last, og mere fuel. Men vet ikke om at noen av de nordiske flyselskapene har av de. Siter
Øyvind Hansen Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 quote: Opprinnelig postet av Haavard D. Solberg: 3. Hvis ja, hva synes dere om 757-200ER, hvorfor bygget man en 757-200ER?, er den bedre enn 757-200?, er det bedre med mer range på en 757-200, det er jo et mellomdistanse fly? Hvis man er ute etter et langdistansefly er det bedre med mer range. Kan være greit å krysse atlanteren i sikkert hvis man har mindre enn 200 passasjerer. Siter
Gjest Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Hei. Har et spørsmål om motorer Når et fly har kraftigere motorer, bråker de mer enn svakere motorer. På Airbus A321-231 har den litt svakere motorer enn A321-232. Betur det at A321-232 bråker litt mer? Håper på svar! Siter
Johnny Molund Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Ikke nødvendigvis.. Kan for eksempel vise til at GE 95-125B som pr. i dag er verdens kraftigste Dual stage turbofan engine. (konstruert for B-777) er en av, om ikke den mest støysvake flymotor som er i daglig drift. Siter
Johnny Molund Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 det skjer forresten masse spennende saker hos Boeing. 737-800-900 blir utstyrt med Collins C3 autopilot med full autoland. (som på 767) Boeing har også foretatt en flight med mange journalister som er reelatert til aviation med en prototyp av B-900 med det som de kaller "Space Cocpit" Nå er masse av dette ennå på eksperimentsstadie. Men vil nok bli introdusert på 737 om ikke så lenge. Den som lever får se. Siter
Erik H. Bakke Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 757-200 finnes i flere forskjellige utgaver, med forskjellig startvekt og range. 757-300 har mindre range enn -200 og -200ER Siter
Dag Johnsen Skrevet 7. november 2002 Skrevet 7. november 2002 Johnny, du har rett i dette med motorene og stoy. Vi bruker GE90-90B paa B777 og de har et stoy nivaa paa 90.8 db paa Max TO. Bare en liten pirkete korrektur. Den vil hete GE90-110B for B777-200LR og heter GE90-115B for B777-300ER. Jeg skal til Seattle nese uke og paa Torsdag skal de ha B777-300ER "rollout". Jeg har ikke et digitalt kamera men jeg skal proeve aa faa tatt noen vanlige bilder. Haavard, Johnny har svart paa B757-200 vs. -300. Vi har begge modeller og -200 har lenger rekevidde enn -300. Vi opererer B757 med Rolls Royce RB211-535E4B. "ER" er typisk en designasjon paa en flytype med hoyere sertifisert avgangsvekt saa du kan ta med mer fuel. Noen ganger legger de inn ekstra tanker ogsaa. Vi bruker B777-200ER som har en maximum "structural" avgangsvekt paa 648.000 lbs. Den har for eksempel -300 landings understell. Naa dette betyr ikke alltid at du kan ta av med max "structural" avgangs vekt men det krever mer forklaring. Hei saa lenge... Dag Siter
Gjest Skrevet 8. november 2002 Skrevet 8. november 2002 Har Boeing planer om å sette på "raked wingtips" på 757-200? Siter
Erik H. Bakke Skrevet 8. november 2002 Skrevet 8. november 2002 Nei. Ikkje offentliggjorte planer i alle fall... Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 8. november 2002 Skrevet 8. november 2002 Dag Johnsen: Hvilket selskap er det du jobber for? Siter
Gjest Skrevet 9. november 2002 Skrevet 9. november 2002 quote: Boeing har også foretatt en flight med mange journalister som er reelatert til aviation med en prototyp av B-900 med det som de kaller "Space Cocpit" Nå er masse av dette ennå på eksperimentsstadie. Men vil nok bli introdusert på 737 om ikke så lenge. Vil den komme til 747-400 også Siter
Erik H. Bakke Skrevet 9. november 2002 Skrevet 9. november 2002 I Houston, og opererer Boeing 767-400ER? Det kan da bare være ett selskap Siter
Johnny Molund Skrevet 9. november 2002 Skrevet 9. november 2002 quote: Vil den komme til 747-400 også Vet ikke, endel av nyhetene som ble presentert i den prototypen av en 737-900 kommer nok sikkert etterhvert i andre Boeingmodeller også. Den var også utstyrt med en form for "nightvisionradar", som gjør at man kan se terrenget foran og under flyet selv om at det er mørkt, og at man er inne i skyer. Siter
Johnny Molund Skrevet 9. november 2002 Skrevet 9. november 2002 Noen linker: http://abcnews.go.com/sections/sitech/TechTV_saferplanetech020321.html http://iron-eagles.tripod.com/articles/boeing_cocpit_tech.htm http://www.rockwellcollins.com/syntheticvision/flight.html http://www.rockwellcollins.com/syntheticvision/gallery.asp?pic=1 http://www.rockwellcollins.com/syntheticvision/gallery.asp?pic=3 Siter
Dag Johnsen Skrevet 11. november 2002 Skrevet 11. november 2002 Hei Kristoffer, ja jeg jobber i Continental Airlines. Jeg dro til USA i 1982 for aa studere Aerospace Engineering og har blitt her siden. Har jobbet i Continental i 15 aar og har ansvar for GE motor programmer. Jeg har jobbet med CF6-50C2 paa A300 og DC10 og i dag operer vi CF6-80C2 paa B767-200/ -400 og GE90 paa B777-200. E-mailen min hjemme virker ikke for tiden saa jeg maa inn paa jobben for a svare. Staar paa farten til Seattle akkurat naa og jeg glemte selvfoelgelig kameraet hjemme til aa ta bilder av B777-300 "rollout". Skal proeve aa finne noe paa flyplassen jeg kan bruke..? Hei saa lenge... Dag Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.