Magnus F. Meese Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Da var rapporten for hendelsen der Aeroflot tok av fra taxebane M på Gardermoen sluppet, den finnes her: http://www.aibn.no/luftfart/rapporter/2010-18 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Zhang Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Det husker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Vodka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 En slik hendelse må ses på fra alle sider. Derfor kan vi utenforstående rive oss i håret og absolutt ikke skjønne hvordan han klarte det. Foreslår derfor Mathias at du laster ned rapporten og leser hva som står der før du skyter piloten. Det står godt forklart hva som skjedde der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Ja, hadde de derimot hatt Mathias der så ville dette aldri skjedd, fordi han gjør aldri noe feil. Og han gjør alt perfekt! Skal vi da frata deg retten til medlemskap her fordi du har skrivefeil? Blir så latterlig når slike eksperter som deg skal skyte de som virkelig er utdannet på dette feltet. Skjønner godt at dette er mulig jeg, om du leser litt av rapporten før du snakker dritt om andre så kanskje du forstår noe . Det er flere faktorer som gjør at han gjorde dette i god tro. Hvis du også går litt skole så gjør det at du vil forstå hvordan slike feil kan begåes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hva har Mathias gjort for noe galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KJ Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 VODKA.....Hikk Hikk.......Bare innrøm det, han var drita den surrebukken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Kenneth, har du angst for noe? ta deg en pille og sov litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Så du mener det er på sin plass at han forbinder VODKA med denne uhellet, Alexander? Herregud, sier jeg bare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Ohmygoood Kenneth assa. Humor er noe dritt eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KJ Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Ja herligheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 1.10.1.1 Oslo Lufthavn har to rullebaner (01L/19R og 01R/19L). Rullebane 01R og 19R blir hovedsakelig benyttet til landing, og rullebane 01L og 19L til avgang. Hehe, tar av mot vinden og lander med? Eller motsatt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Siden det som står der er helt greit og vanlig ved flere lufthavner, så regner jeg med at smilyen din var av denne typen Agnor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Takk for rapporten. Dette var meget interessant lesestoff for en flightsimmer. Det er fint å kunne lese en rapport hvor alle detaljer er tatt med. Da jeg begynte å lese tenkte jeg: "Hvordan kunne tre besetningsmedlemmer i cockpit ikke legge merke til at de tok av fra en taksebane!?" Men etter å ha lest rapporten skjønner jeg hvordan det er mulig. Alle er opptatt med sine oppgaver, og mange omstendigheter forårsaket hendelsen. Det var bra det gikk så bra som det gikk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Ja den var nok det. Det som var gøy å lese var; bare nordlige baneretninger for landing og bare sørlige baneretninger for take-off. Men når jeg leser en gang til ser jeg at det blir riktig som det står skrevet. Jeg tok det uansett ikke veldig ille opp. Bærer over med det meste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Det er irrelevant hva som pleier og bli brukt. Det kan være så åpenlyst det bare vil. På dette tidspunktet er det såpass mange mennesker innblandet, noe som gjør at en liten feil fra en av dem er nok til at en slik ting kan skje. Vi er jo ikke perfekte. Derfor har heller ingen skyld i saken, ikke etter hva de stod i rapporten heller etter hva jeg skjønte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Nei, helt enig Alexander. Det har ikke noe å si hvilken bane som ble brukt eller pleier å bli brukt. Dette er jo bare utdypende informasjon som skal være i slike rapporter. Jeg leste litt feil, og leste at 19L og 19R var brukt til take off og motsatt retning til landing, derfor den lille spøken min;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.