A L Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Da var de forskjellige treningene overstått for 8.desember! Takk for en fin og aktiv kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Noe hjelp å få på ENGM_APP / CTR i morgen fra 1830?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Søndag kveld: ENBD_CTR, ENTC_APP Mandag kveld: ENTC_TWR sign up og gi meg beskjed Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Approach dilla. ENTC_APP! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 gjerne det! Søndag tromsø er ganske seint behov, 2030-2230/2100-2300 ihvertfall! groupflight EKCH-ENTC med mulig retur de starter 2000 fra EKCH! still up for it? ENTC_TWR har en meldt seg frivillig så du kan regne med dekning der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Tror nok det skal gå bra. Er jo tross alt siste uka før juleferie! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 good! booking is yours! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Tromsø tårn på mandagkveld 19-23!!! Det blir et spennende svalbard race All slags atc ønskelig for i morgen fredag 12-14!! påmeld via pm/skype iløpået av kvelden nå! Det er ganske dødt og fritt slik det ser ut! ATC lørdag - noen som kan/vil da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Vi trenger veldig en AFIS fullmektig for i morgen kveld! første mann til skype anders_merch/pm her inne gets it! 19-23 eller innenfor tidsrammen! YOU GOT 20min! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Du har fått dekket opp Svalbard? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Fikke Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hvis du lurer på i kveld der det slik ut i VRoute: ENOB_FSS Eivind T. Fosse Bodo Oceanic Control 19:00 23:00 ENSB_I_TWR Snorre Bigseth Longyear Tower 19:00 23:00 ENTC_APP Anders Merch Grønmyr Tromso Approach 19:00 23:00 ENTC_TWR Jens Leo Iversen Tromso Tower 19:00 21:30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Svalbard blir dekket av Svale Leren S1, ready for checkout som skjer i morgen, Bigseth kunne ikke stå annet enn stby. Ettersom ingen andre meldte seg før det skulle annonseres kjører vi studenten som AFIS iogmed han har god erfaring fra scannerlytting på Molde hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Strålende! Ikke hver dag man får slik flott service på Svalbard! Iom. at jeg flyr en relativt saktegående flymaskin så flyr jeg nok fra Tromsø før bemanningen kommer på jobb der, se ikke bort i fra at jeg dukker opp på Svalbard i kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 vil det si at du beregner over 4timer fra Tromsø til Longyaer? vi har ihvertfall åpent 1900-2300 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Effektiv som jeg er så har jeg allerede lovt meg bort til min samboer senere på kvelden. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Ja.. Det var det.. PCen låste seg, så flymaskinen forblir på Svalbard.. :grin: Takk for flott ATC service i kveld! Synd jeg ikke fikk anledning til å fullføre flighten tilbake til Tromsø! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Noen ATC som er med i morgen 1100-1300? Trenger 2*S2, 2*S3! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Kun 3dager igjen å fylle! Trenger nok av atc disse siste dagene! De som er intr i countdown staffing bes sende PM / Skype chat i morgen tirsdag 20-22 onsdag 20-22: torsdag 22-24: natt til fredag 00-02: Jeg trenger atc!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 bump! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Jeg har måttet trekke meg fra atc i kveld, så er det noen som kan ta Molde fra 20-22? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Poster: Svale Andre LerenEmne: Re: ATC x-mas countdown! 1st-24th Dec! Koordinering Jeg har måttet trekke meg fra atc i kveld, så er det noen som kan ta Molde fra 20-22? Ser også det har sneket seg inn en kupping av ENBR_TWR som Iversen ikke har rukket booke? så mulig Iversen, kan hoppe over på Molde uten at jeg har fått pratet med han. Kupping av countdown er u-ting, kordinering og ønske om å bidra derimot verdsettes høyt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Ser også det har sneket seg inn en kupping av ENBR_TWR som Iversen ikke har rukket booke? så mulig Iversen, kan hoppe over på Molde uten at jeg har fått pratet med han. Kupping av countdown er u-ting, kordinering og ønske om å bidra derimot verdsettes høyt! Derfor er det viktig å være tidlig ute å booke sine posisjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Derfor er det viktig å være tidlig ute å booke sine posisjoner. sant sant, men er det noe vi er dårlige på som ofte påpekt fra pilotens synspunkt er det nettopp booking! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Jeg syns at å kun "booke" via et forum som ikke engang er VACCets eget (synes ikke at vaccsca sitt fora holder til normalbooking heller), er en uting! De som er flinke nok til å booke posisjonen de har lyst til å sitte, burde ikke måtte sjekke en tråd på et forum for å se om dette er mulig. Har man satt seg opp fra da til da på den og den posisjonen, kan man fint legge inn en booking også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Som svar på:Poster: Magnus F. Meese Emne: Re: ATC x-mas countdown! 1st-24th Dec! Koordinering Jeg syns at å kun "booke" via et forum som ikke engang er VACCets eget (synes ikke at vaccsca sitt fora holder til normalbooking heller), er en uting! De som er flinke nok til å booke posisjonen de har lyst til å sitte, burde ikke måtte sjekke en tråd på et forum for å se om dette er mulig. Har man satt seg opp fra da til da på den og den posisjonen, kan man fint legge inn en booking også. True booking goes first, det er også hva jeg nettopp fortalte "kuppern" så han må fint være med å delta! Booking burde gjøres straks man vet man skal sitte på en posisjon. Men denne personen som booket da har artig nok fuglt tråden her eller andre forum hver dag men ikke fått med seg dagens før booking Men problem solved. Jens får booke ved neste anledning, evnt er Molde free (bokstavelig talt, per nå)! og Pawe Malina sitter ettersom han la inn booking. Til info er forts kordineringen også på vaccscaforumet også mulig og det legges i tillegg ut på v-nax og v-sas forumene. Men den meste kordineringen utenfor Norge har dog skjedd med Training ansvarlig i Sverige D. Edvardsson via Skype! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Ihht VATSIM Code of Conduct er all bemanning av flyplasser på en "first come first serve" basis. Likevel er det fint om man tilpasser seg det som blir planlagt i forhold til ofisielle fora og ikke minst ofisielle bookingsystemer (VATBook (vroute er en del av denne)). Brudd på dette er nok mer uglesett enn ulovlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Leo Iversen Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Det er greit for meg at Pawe Malina tar ENBR_TWR i kveld. Det viktigste er jo at vi får bemannet posisjoner! Jeg tar vel enten Molde eller Vigra istedenfor. Men jeg får vel skjerpe meg med bookingen også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Svale sies å være klar for ENML allikevel! Jadda så om Jens går på ENAL og vi er heldige å får app på enten ENBR eller ENAL så er jo dette bare gulle godt det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 Det nærmer seg slutten av denne julens påfunn og countdown, har dere kontroll på tellinga? Rolig countdown 22.des men 23des og natt til 24 tenkte jeg 4timers countdown begge kvelder i en gang fra 2200 til 0200! Trenger vel igrunn alt som kan av alle type atc ratings til den kvelden! kom med ønsket posisjon og lignende på PM til meg innen onsdag kl 23.59 og jeg skal sette dere opp i countdown! hvis ikke får dere ta leftovers av siste julebaksten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 hehe, jeg har med 1! skype er nede btw så joining in? ellers får dere vel bare staffe opp som sjøl ønskes når kvelden kommer! men sku helst hatt noen fler ganskje kjapt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.