Øyvind Schou Johnslien Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Mitt nye leketøy ble denne maskina. Var veldig fristet og måtte bare handle. Første intrykket var heller nedslående pga en smule snåle lyder som plutselig dukka opp og var så sterke at det overgikk normal motorlyd.. Denne lyden var der i både utvendig / tower og ikke minst inne i cockpit. Da var det en ting å gjøre og det var å gå til innkjøp av TSS sin lydpakke til denne maskina.. Trur du ikke fordundre meg samme lyden kom her også?? Har nå prøvd og feila i to dager for å bli kvitt denne elendigheta, og ENDELIG fikk jeg det til.. Nå er det bare og fly og nyte denne glimrende maskina med TSS sin herlige lydpakke.. Noen Snapshots fra Mjøsregionen og Sør Gudbrandsdal: Denne maskina kommer etter siste oppdatering med 8 Paints, di fleste av disse paintene har forskjellige oppsett med bøøømbs / raketter og fuel tanker til sammen hele 71!!! modeller. Og hva synes jeg om denne maskina? På pluss siden: Meget manøvrerbart, utrolig morsomt å fly. Oppfører seg meget bra sakte som fort og flyfeelingen er virkelig der. Lyden er bare helt sinnsyk med TSS pakka. Godt simulert med masse detaljer. En meget bra cockpit, kollosale mengder med knotter å trykke på. På minus siden: Ingen checklist foreløbig, etter min mening ett must på en så komplisert cockpit. Dette lydproblemet som jeg endelig fikk rettet feilen på. Virker noe uferdig i så måte. Kan også legge til at det er simulert skyting med kanon i denne modellen. Lyden etterlater seg ett kratt med ståpels. Det skal også med litt modifisering være mulig å slippe bomber. Ved armering av kanon, vil man få voice med kontrollør som godkjenner din skyting, og ved sikring kommer status rapport av skytefeltet.. Etter innstalering av siste oppdatering, så hører man pilotens anstrengelser under høye G krefter med ynk og pes. Moro. Nå ble dette en kjapp innføring i denne modellen, og jeg kan bare anbefale den så langt. Nå gjenstår det å prøve å lære seg resten av flyet for å få full uttelling. Håper dere likte hva dere så.. Fly safe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 10. november 2010 Premium Medlem Del Skrevet 10. november 2010 Aaaaah, endelig ser det ut til at jeg kan få selskap ev en "wingman" :grin: . Har hærjet ei stund med denne maskinen, og jeg liker den bare bedre og bedre. Er usikker på hva slags lyder du viser til (?), jeg kjøpte også tilleggspakken fra TSS, og er meget fornøyd med den ( unntatt towerview). Iris er blitt veldig proffe med sine modeller, og det er nesten utrolig at en såpass komplett flymodell krever så lite av cpu. Tøffe bilder Øyvind !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 He he. Jeg regna med at du allerede hadde denne maskina Ernst. Og jeg har kikka og leita etter en god gammaldags Ernst fremvisning av den. Men iogmed at det aldri dukka opp noe, da måtte jeg såvidt skrive ned noen ord. Jasså du har ikke hatt lydplager? Det var jo veldig bra, ser på div forum at mange er plaget med dette uten å vite hva det skyldes. Her er ett lite utklipp fra Iris sitt forum: [color:#330099]The answer is long but simple.. The audio you're hearing is NOT controlled by the FSX sim engine, but by Doug Dawson's freeware sound gauge. This gauge is used in many payware aircraft and they also experience similar limitations. Doug's gauge does not differentiate between viewpoints, and as such if you have the APU turned on, you'll hear it wether you're in cockpit view, tower view, map view etc... This is a limitation of the software and there's nothing we can do (or Doug either, now he's left FS development) to rectify the issue. It's the first time we've used his software and we honestly feel that the sound playing in external views is a small price to pay for the increased cockpit immersion.[/color] Jaha da var det bare å begynne å træle for min del. Studerte veldig over den siste setningen, Small Price??? :crazy: Denne lyden ødelegger heile feelingen for min del.. Forslaget i denne posten var at det var APU som var skylden i dette men hos meg var det selvfølgelig ikke det. Etter mye træl fant jeg til slutt ut at det var lyden fra Aircondition som overskygget det meste. Etter at denne lydfila ble slettet er alt i orden heldigvis. Jeg vil jo mye heller høre TSS lyden fra gromme motorer enn en sur og høy bauling og susing fra en aircondition som er totalt unødvendig på denne tida av året når man flyr i Gudbrandsdalen. :grin: Enig med deg Ernst over hvor lite denne modellen krever av power sammenlignet med andre like kompliserte modeller. Og JA. Wingmannen er klar når som helst.. :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 10. november 2010 Premium Medlem Del Skrevet 10. november 2010 jeg har kikka og leita etter en god gammaldags Ernst fremvisning av den.Men iogmed at det aldri dukka opp noe, da måtte jeg såvidt skrive ned noen ord. HVA , har du gått glipp av DENNE presentasjonen....... :cry: :grin: He he, ikke så rart, det haglet jo med nye flymodeller ei stund, og jeg prøvefløy de fleste. Har faktisk ikke flydd A-10 så mye at jeg har oppdaget lydproblemet du beskriver. Men når du sier det er aircondition, så er det faktisk en unødig høy støy fra dette når man stiger noen tusen fot. Bare det at jeg har knapt vært over tretopphøyde de gangene jeg har vrengt omkring med denne tanks`n :grin: . Men takk for tipset, jeg skal slette den lydfilen siden den er unødvendig, og TSS sin lyd-addon er musikk i mine ører....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Men i svarte???? Ja du dæven Ernst. Den der har gått meg fullstendig hus forbi. Jeg beklager og bøyer meg i støvet. Ikke mere å si.. :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Måtte ha den jeg også. Fikk et lite A-10-kick etter "DCS: Warthog" betaene :grin: Den var naturlig nok ikke på høyde med den i "DCS: Warthog", men slett ikke gærn til å være en FS add-on. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 10. november 2010 Premium Medlem Del Skrevet 10. november 2010 He he, du trenger hverken beklage eller bøye deg i støvet, din presentasjon holder i lange baner, og jeg har på ingen måte enerett i testflyvning. Synes faktisk det har vært alt for stille rundt denne modellen, og setter pris på at flere viser den fram . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Ett lite tips til Ernst.. Hvis du ønsker å fjerne denne lyden, så ligger samtlige lyder bortsett fra TSS lydene under: IRIS A-10A Warthog - CL (Alle di andre modellene bruker denne CL maskina som mal..) / Panel / A10-AUDIO , Der vil du finne alle innebygde lyder og den jeg måtte fjerne heter aircon_run. Jeg lot Start og Stopp bli liggende, og nå sitter jeg bare og koser meg når jeg hører at den setter igang for så å bli stille. Deretter smiler jeg enda mere når jeg hører at den shutter ned.. Det må vel være lov etter så mye træl og banning?? Edit: Når man liker å fly lavt og fort så kan man jo til tider bli en smule lei denne masinga på "Betty" inne i cockpiten, så da var det bare og legge til to stk // foran Sound41 og Sound42 slik: //Sound41=./SimObjects/Airplanes/IRIS A-10A Warthog - CL/panel/A10-AUDIO/vms_altitude.wav //Sound42=./SimObjects/Airplanes/IRIS A-10A Warthog - CL/panel/A10-AUDIO/vms_pull_up.wav Deretter er det bare og nyte lyden av kongler som såvidt berører maskinas underside uten unødvendig masing. (Altitude - Altitude - Pull up - Pull up) No more.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.