Gå til innhold

Tror American Airlines går konken snart....


Nicolai Meservy

Anbefalte innlegg

"American Airlines reported a third-quarter loss of $924 million, or $5.93 per share. For the same period a year ago, the airline’s third-quarter loss was $414 million. American’s revenue for the quarter, $4.49 billion, was down about 7% from the previous year. American said it would defer delivery of 34 new Boeing planes from 2003 to 2005, and said it plans to park 42 aircraft over the next two years to save $100 million in maintenance costs. In further efforts to cut costs, American said it is considering revising its hub schedules and to more efficiently use voice-recognition software for its customer service operation. In August, American announced it would lay off 7,000 employees. "

 

Kilde: New York Times...

 

Det vil si at American tapte 510 millioner dollar mer enn ifra samme tid i fjor...

Tror itj de kommer til å bli oppført på børsen om et år jeg.... (med andre ord de er konkurs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Thomas Lorentzen:

Hvilket selskap i USA er
ikke
konkurs om ett år?

 

Jetblue..

Vel, I hvertfall America West Airlines.... vi (America West) er nesten på pluss-siden om noen få måneder...

 

også Southwest Airlines vil itj gå konkurs heller

 

[ 18.10.2002, 01:49: Endret av: Nicolai Meservy ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "[smil]"

 

"det er Widerøes som sørger for overskuddet i sas-gruppen" ????

 

var det nå jeg skulle nevne at Braathens har laget ett ganske solid bidrag på budsjettet til SAS-gruppen, så jeg vil ikke helt være med på "at Widerøes sørger for overskuddet". greit WF har godt profitt,men BU har en ganske solid bit her også.. nå gjenstår det bare å vise SK åssen en tjener penger "[blink]"

 

S A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...