Gå til innhold

På skitur med fuglehund.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

I påvente av kveldens MP-flight i Tongassfjords, hvor jeg tenkte å fly med Birddog i amfibie-utgave, tok jeg meg en skitur i det fine vinterværet.....

 

hund1.jpg

 

hund2.jpg

 

hund3.jpg

 

hund4.jpg

 

hund5.jpg

 

hund6.jpg

 

hund7.jpg

 

Artig liten krabat, som egner seg utmerket til busflyvning "light". Omtrent som Super Cub, takler det meste, hvis man har god tid og ikke skal så langt. Men du verden for en utsikt.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra dette her. Fikk meg til å tenke på tiden i militæret på Setermoen, da "Fuglehunden" var i luften nesten hele tiden. Masse gode minner. De som fløy L-19 stod det respekt av, "gale menn som hovra når det blåste stiv kuling" Dessverre omkom en kamerat av meg i en L-19, året var 1987 i Fredrikstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ernst! Har en misstanke om at hangaren din må huse Nord-Norges største flysamling. :grin:

 

Birddog'n så ganske bra ut - er dette modellen fra SibWings? Tenkte å anskaffe samme modellen sjøl til i kveld, siden det ryktes at flere skal bruke dette flyet.

 

Server er forresten allerede oppe og kommer til å være det ut over dagen. Real Weather - Real Time, så da skulle det bli lyst på Vestkysten når det nærmer seg kvelden her.

 

--------

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk skal du ha Tommy. Trist med kameraten din. Jeg husker også Birddog`en fra den tiden, den var et vanlig syn i lufta her oppe i nord, og den imponerte ofte på flyoppvisninger.

 

Kjempegreier Øystein, kommer muligens til å stikke snuten innom serveren i løpet av dagen, for å sjekke om det er noe liv :) .

 

Birddog'n så ganske bra ut - er dette modellen fra SibWings? Tenkte å anskaffe samme modellen sjøl til i kveld, siden det ryktes at flere skal bruke dette flyet.

 

 

Jepp, det er SibWings ! Veldig bra modell, og nylig kom det gratis tillegg med amfibieflottører. Kamuflasjemalingen er av Dag Stangeland, paints som du finner i "Uthuset" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...