Gå til innhold

[MP] Heavytur i Norge


Anbefalte innlegg

God kveld.

 

I kveld hadde vi en Mp-tur igjen. Denne gangen fra Trondheim til Ålesund, videre til Bergen og derfra til Oslo.

 

 

Lavt skydekke på vei til Vigra. Jan-Arild skimtes som en ledestjerne i front. 2010-10-20_20-57-9-139.jpg

 

 

Her fra innflygningen ti Vigra. 4 store fly som kjemper om beste plass ved kafèen. 2010-10-20_21-5-24-691.jpg

 

 

Etablert på ILS, så det er bare å vente. 2010-10-20_21-12-10-989.jpg

 

 

Take-off Vigra og på vei til Bergen 2010-10-20_21-28-10-560.jpg

 

 

På vei.

2010-10-20_21-47-39-722.jpg

 

 

Innflyging til Flesland. Jan-Arild kom med et hyl inn fra høyre. Det ble til at jeg snudde rundt.

2010-10-20_21-52-9-582.jpg

 

 

Rett før touch-down på 01R Gardermeoen 2010-10-20_23-11-33-314.jpg

 

 

Gruppebilde før serveren ble stengt. Robert, Jan-Arild, Ernst, Pasi og meg selv. Tormod var ikke tilstede da bildet ble tatt. [size:8pt]Han mistet vi et sted sør for Trondheim.[/size] 2010-10-20_23-22-18-236.jpg

 

Pål

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Flott reportasje Pål, og artig at du rakk å bli med. Trodde nesten ikke mine egne øyne, da jeg innså at jeg selv stod klar til take off :grin: Jeg fløy default 737, var ikke så avansert med prosedyrer og navigasjon, men kom meg helskinnet gjennom heavy-kvelden, og hadde det kjempegøy. Bare for å nevne det, i tilfelle noen lurer på hvor høy terskelen er for å bli med :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Benjamin

 

Vi bruker FSX og Teamspeak 2. Ingen FSInn eller FSHost trengs.

 

Video som viser hvordan du kobler opp FSX.

Oppkobling mot FSX

 

Video som viser hvordan du setter opp Teamspeak 2

Oppsett av teamspeak

 

Så kan du sjekke den posten her:

http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=576833#Post576833

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei Steve

 

Servern vil gi deg værdata og posisjoner på alle andre innloggede fly på serveren. Alt dette utveksles med XML-filer mellom FSX Hostmaskinen (server) og din FSX. Det stilles ingen krav om at du må ha spesielle fly eller spesielle sceneries for å kunne bruke serveren. Du kan selvfølgelig logge inn på akkurat den flyplassen du vil, men det er jo mest morro og sosialt å fly en tur med oss andre.

 

Det som derimot er et krav, er at AI-trafikk programmer (som Ultimate Traffic, MyTraffic etc) og lokal værgenerator (som ActiveSky, REX Weather Engine etc) IKKE må være startet på din lokale PC. Serveren gir som sagt værdata til din PC, og hvis du i tillegg skal legge på lokalt eget vær fra egen værgenerator, så forkluderer du både for deg selv og oss andre.

 

Men, det er bare å logge inn og prøve seg fram. Det er ingen av oss som biter, bortsett fra Fred i ny og ne :whistle:

 

Har du problemer med oppkobling eller har spørsmål, så er det bare å bruke Teamspeak og spørre i vei. Jeg setter opp serveren etter kl 18 i kveld.

 

-------

Øystein

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt bestemmer server været. Det er det hele.

Det er enkelte fly serveren ikke tåler som f.eks. QualityWings 757. Programmer som benytter simconnect er ikke lov å bruke da det ofte krasjer serveren.

Når det gjelder scenery etc. er det din egen maskin du får dette fra. Det er kun posisjonsdata fra de andre flyene du får inn i din FSX og disse blir enten vist som riktig fly hvis du har de installert eller de blir byttet ut med et fly du har i FSX.

 

Når det gjelder ruter etc. blir det gjerne lagt ut på fora hva som er tenkt flydd på onsdag og søndag, ellers så blir vi enige på teamspeak hvor vi vil :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...