Gå til innhold

Ipad & fsx (fs2004)


Christian Andrè Todal

Anbefalte innlegg

Ipad og fsx kan gi en god opplevelse! Jeg vet det Finnes 3 programmer i dag som kan samarbeide med fsx fra ipad. Det jeg lurer på er om noen vet om flere programmer til dette formålet. Eller om det er noen planlagte prosjekter underveis. Mitt ønske ville vært en kombinasjon med forskjellige instrumenter og spesielt FMC siden ipad allerede har en god touch screen. Gjerne kom med innspill.

 

Hadde vært knall om man kunne bruke FMC via ipad til pmdg sin nye 737 som forhåpentligvis kommer snart til fsx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Even

 

Er du oppe å kjører med ipad og Air Display med FMC ?

 

Jeg selv har installert Air Display på Ipad nå og det fungerer som en ekstra skjerm. Holder på å installerer FS 2004 akkurat nå. Prøvde en liten tur i FSX.

 

Når det gjelder å ha høyre cockpit sete på ipad, så fungerte det svært dårlig, men med god grunn. Det er video over nett og det blir svært treg oppdatering selvfølgelig. Når det var instrument så gikk det tålelig. Men jeg tror at FMC burde gå brukbart siden det er få grafiske oppdateringer som sendes over nettverket. Venter uansett i spenning til jeg får alt oppe å går i FS 2004 med PMDG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet mother of god. Dette funka knall. Toucher inn på FMC så det synger etter her. Ikke noe spesielt lagg som jeg merker i alle fall. Jeg har Docking stasjon til Ipad, men siden man skal trykke på den mens den står av seg selv, så burde det kanskje vært en docking som hadde vært ennå mer stabil. Utover det så fungerer det vanvittig bra for meg.

 

Happy flight sier jeg bare.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fett denne. Sammen med FS Kneeboard som EFB for US som iPad'n er perfekt for. Ellers er den mye i bruk her i huset. Nesten så jeg må ha hengelås på den for å ha den i fred. :crazy:

Om bare diverse utviklere kan få fart i baken å lage flere apps så kan tablet pc bli et must. Jeg har selv pushet på Vroute, Navigraph,Vatspy,Avliasoft og andre. Dessverre ser det ut som om de ikke helt skjønner at tablet blir det neste STORE.

Syns mange henger etter å ikke ser på tablet som et seriøst nok format. Min mening er at om et par år, MÅ ALLE utviklere av programvare ha et produkt for tablet eller tape markedet fullstendig. Tablet er her for å bli. Er som når mobilen kom,først bare for de spesielt interesserte, nå har alle det.

Tablet pc er noe ALLE vil ha i fremtiden, store som små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også, at der om nogle år er langt flere tablets. Ligenu er markedet domineret af iPad'en, og der findes jo ikke mange "konkurrenter". Vi ved jo, at Samsung er på vej med en med Android. Samtidig ved jeg, at der begynder at komme tabelts, som kan det mest basale (email, surf og simple skrive- og læsefunktioner). Disse kommer til at blive mye populære tror jeg, da prisen er LANGT lavere end iPad'en.

 

Så selvom iPad'en er rigtig bra, så har den et par minuser, hvor prisen nok er den største. Samtidig er den langt fra særlig utbredt. Der er stadig en helt del europæiske lande, som ikke har "officel" Apple adgang til den. Altså at den er utgivet officelt i det land. Og det hjelper bestemt heller ikke. Dertil kommer,at Apple jo er kendt for et ret stramt politik omkring brugen af deres produkter.

 

Jeg tror, at Android tablets bliver mye mere populære end iPad'en. Både fordi de kan fås i så mange variationer, go fordi prisen i flere tilfelde vil ligge lavere end iPad'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...