Gå til innhold

Klappsete i Dash8


Kasper Martinsen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hvis du spør pent, gjerne før boarding skulle det nok gå bra. Fikk sitte på klapp fra torp til værnes for litt siden. Og så fikk jeg jaggu sitte i cockpit med SAS fra værnes til gardermoen(737-800)! Første gang på lenge at jeg fikk sitte i cockpit med SAS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Dash 8-400 har akkurat samme typen klappsete som 100 og 300-serien har, så den muligheten er der.

 

Lars Christian drar frem et viktig punkt her, og han har selvfølgelig helt rett. Men kapteinen har siste ordet i saken, og man har ihvertfall ingen sjanse om man ikke spør.

 

...og nå vil jeg gjøre både "Redcap" og deg en tjeneste: Spør før boardingen starter for vedkommende har ofte nok å gjøre under boardingen så slike ønsker blir helst avvist blankt da.

 

Viktigst av alt: Ta nei for et nei! Man kommer absolutt ingen vei ved å mase!!

 

Et lite tips bare... "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Kenneth sier spør først. Vi 'trimmer flyet' også før vi går ombord med papirene og da er det greit og vite om det sitter noen på klapp eller ikke. Ikke det at det er vanskelig å korrigere men ihvertfall på -100 og -300 serien så kan man til tider få ett litt framtungt fly og hvis da noen er på klapp setet så synker 'indexen' med 2 og da kan det hende at vi må gi vertinnen/verten beskjed om å flytte noen passasjere bak i flyet. Dette er som regel litt irriterende for dem som må flytte seg i og med at de har funnet seg godt til rette...hvis du skjønner "[stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...