Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 8. september 2010 Premium Medlem Del Skrevet 8. september 2010 Det har vært en hard innledning til høstsesongen, med kø av fristende kjøpefly. Noe har man klart å holde unna VISA-kortet, men en klassisk Cessna 310 har lenge ropt etter plass i hangaren min :whistle: . Har god erfaring med MilViz fra før, og med vår egen kunstner Gunnar v.d. Meeren som bidragsyter, følte jeg meg trygg på denne handelen. Modellen er da også blitt både detaljert og innholdsrik, med flere varianter av VC. Den flyr med veldig god rorharmoni og realisme, (så lenge man ikke utfordrer aerodynamikken med røffe sideglidninger), og lydkvaliteten setter en ekstra spiss på flyfeelingen. Cessna`en kommer med høy oppløsning, så med de mest innholdsrike cockpit-variantene kreves det en kraftig PC. Jeg valgte å fly med standard-utrustning, og da fløt simmen upåklagelig. Gleder meg til å fly små-oppdrag på hjemlige trakter. Velkommen etter :grin: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Dette var jo aldeles vakkert, og en flott presentasjon av modellen til MilViz. :grin: Som du sier, så er denne modellen svært kompleks, og det er lagt veldig mye tid ned i å få riktig karakteristikk (så langt FSX tillater det....). 310'en kommer med 3 ulike VC varianter, hvorav 2 av dem krever endel av systemet.( Jeg var vel den i betateamet som satt på det svakeste systemet). Et nytt sett med teksturer (halvert til 1024 x 1024) er på trappene i en patch. De siste dagene har ellers vært veldig travle, og tilbakemeldingene på modellen er overveldende. Et par små snags (som ikke betateamet har fanget opp) er også oppdaget, men disse er vi nå i ferd med å løse. Det vil fortløpende komme nye liveries (også norske) til denne. Dette er en turmaskin etter mitt hjerte, og jeg håper at den egner seg bra for våre MP turer...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 :cry: Akkurat nå for tiden er det stopp på Visakortet mitt når det gjelder fly. Skulle ikke tatt så lang ferie. Verken denne eller Airbus X kommer i hangaren før månedskiftet Men den kommer en dag, og da, da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Den løper nok ikke fra deg, Paul..... :grin: EN VIKTIG MELDING: [color:#FF0000]Acceleration[/color] er i øyeblikket påkrevt for å få den til å virke 100% (ikke kun SP2). Bill jobber nå med en patch for dem som kun har SP2 installert..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kyrre_Andersen Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Vakkert vakkert! Det eneste skåret i gleden som jeg har sett på bildene er radio stacket. Hva? Default med de flattrykte kjedelige knappene? Forstår ikke hvorfor de ikke laget custom gauges der og, når resten av cockpiten tilsynelatende er i NYDELIG 3D! Eller kan du velge hvilket oppsett du vil ha? Det kan iallfall umulig være så mye penger å spare på å ikke lage til noen custom gauges. Cessna 310 er et pent fly. Jeg har faktisk logget en håndfull timer i en 56'modell (med "butt nese")...ikke fullt så pen som den med spiss nese, men dog! Kan ellers nevne at jeg har gått til innkjøp av EZdok camera add on. Veldig troverdige effekter, f.eks. når du raser mot V1 på rullebanen og det rister og skrangler i cockpit. Mvh Kyrre Andersen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hei Kyrre! Ernst viser nok Freeradio modellen - den er mest FPS vennlig. Analog og G1000 krever mer systemressurser. Freeradio modellen har, som du antyder, FSX default radiostack (i stor grad). Men, for dem som er litt kyndig, så er det fullt mulig å putte på eget oppsett fra tredjeparts leverandører. Analogmodellen er mer 3D utformet, og G1000 benytter også FSX default Garmin 1000. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 10. september 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 10. september 2010 Hva? Default med de flattrykte kjedelige knappene? Forstår ikke hvorfor de ikke laget custom gauges der og, når resten av cockpiten tilsynelatende er i NYDELIG 3D! Sorry, at jeg er så sein med å svare, men Gunnar har jo avklart det meste :grin: . Og ja, jeg endte opp med å fly "default" VC, da denne krever minst ressurser av PC, men du har altså valget mellom 3 innredninger. Egentlig er alle tre modellene ganske ressurskrevende, og jeg får en del urovekkende stutters med den mest avanserte cockpit`n . Modellene har mye "atmosfære" og det er gjort mye ut av lydkvaliteten, men det er et eller annet som jobber på spreng i bakgrunnen?? Jeg har gjort noen sammenlignbare flyturer med RealAir Duke, og denne flyr silkemykt der Cessna 310 sliter med varierende belastning. Dette er ingen vitenskapelig test, så det kan likegodt være noe tull med mitt oppsett, så jeg er spent på om andre har tilsvarende erfaringer?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kyrre_Andersen Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Se der ja :-) Nice modell! Må si den frister ! Er det Orbx sceneryet du kjører der forresten? Et lite spørsmål angående lyden. Forandrer turtallslyden seg når du trekker tilbake throttle etter takeoff (uten at du rører "prop levers")? C310 har constant speed propellers, og når manifold pressure reduseres vil governor i propellnavet forsøke å holde konstant turtall på propellene (ingen lydforandring da) ved å variere bladvinkel (helt til et visst punkt). Desverre er dette dårlig simulert i FS generelt, men en del utviklere har greidd å overkomme dette, blant annet Digital Aviation, og i Cheyenne'n (har du fløyet den?). Jeg er nok litt mer av den kresne simmeren, må innnrømme det. Mvh Kyrre Andersen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 10. september 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 10. september 2010 For å svare på det enkleste først, ja det er ORBX i området rundt Concrete og Darrington, et fantastisk scenery for VFR. På det andre spørsmålet må jeg også svare ja, turtallslyden forandrer seg med økning og minking av manifoldtrykket. Det samme skjer når jeg forandrer turtallet med propellspakene, og denne simuleringen har jeg vært en smule forvirret over. Hvordan forandrer man egentlig propellvridningen? Teorien har jeg forstått, men i FS er det mange rare løsninger på dette, så jeg har egentlig latt være å bry meg så voldsomt ( dette er fortsatt bare en hyggelig hobby for min del, som fortsetter litt lenger enn der flylitteraturen slutter..... :whistle: ). Jeg hadde ( i min gamle PC ) også ei stund DA Cheyenne, men den tvang FSX i kne, så jeg fikk ikke brukt den så mye. Tror det var mye FS9-teknologi og en del fiksfakserier som var veldig ressurskrevende, så den røk ut fra min hangar etter noen turer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Jeg kan si litt om lydfilene. Lyden er opptak fra Ken sin N5077J, og disse ble sendt til en proffesjonell lydbehandler for utarbeidelse av lydpakke til MilViz. Dessverre var resultatet nedslående, og dette forsinket prosjektet med endel uker. TSS ble så engasjert, og laget lydpakken opp igjen helt fra bunnen av. Den sterkeste kritikeren til lydpakken har vært Ken Stallings (som jo er den som kjenner lydene best) Vi har via TSS forsøkt å få maksimalt ut av disse lydene mht realisme. Men, vi må se i øynene at FSX setter begrensninger. Og en av begreningene ligger (så vidt jeg kunne skjønne) i spørsmålet som du stiller Kyrre. Proplyder er enklere å simulere på en turbinmotor enn på en stempelmotor (Ref Cheyennen) Jeg vet hvor mye disse lydene har vært jobbet med, og hvor kritisk betateamet har vært til realisme. Jeg tror at jeg med hånden på hjertet kan si at lydpakken er det maksimale som man kunne klare innenfor de begrensninger som FSX gir. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 12. september 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 12. september 2010 ....og jeg kan bekrefte at lydkvaliteten er meget god! Selv om lydene rundt propellvridning og turtall ikke er perfekt, har lydpakken mange variasjoner som gir troverdig opplevelse av å fly en Cessna 310. Personlig kunne jeg ønsket at motorlyden fra innsiden av cockpit var kraftigere, men hvis poenget er å simulere lydopplevelse med øreklokker på, tror jeg TSS har truffet ganske nært. Det er ellers MANGE andre lyder som blander seg inn, fra vindsus til instrumenter og brytere, så dette begynner å likne på A2A Accusim . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Pedersen Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 *sukk* pokker også.. ser ut til at visaen må frem igjen.. hadde planer om å la den hvile en periode nå.. men alle godordene om denne har overbevist meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Egentlig er alle tre modellene ganske ressurskrevende, og jeg får en del urovekkende stutters med den mest avanserte cockpit`n . Modellene har mye "atmosfære" og det er gjort mye ut av lydkvaliteten, men det er et eller annet som jobber på spreng i bakgrunnen?? Jeg har gjort noen sammenlignbare flyturer med RealAir Duke, og denne flyr silkemykt der Cessna 310 sliter med varierende belastning. Dette er ingen vitenskapelig test, så det kan likegodt være noe tull med mitt oppsett, så jeg er spent på om andre har tilsvarende erfaringer?? Kan bekrefte at G1000 og Analog modellene butter. Men Freeradio modellen flyr silkemykt hos meg. Dette til tross for at den gamle maskinen min laster 2048 x 2048 teksturer over hele fjøla. (Jeg var eneste i teamet som slet med dette - og jeg hadde det svakeste systemet) Jeg har forlengst innsett at PC'en min snart er moden for pensjonering (har slitt lenge med PNW og AU) Forøvrig har jeg nå (på oppfordring) startet på et par USAF liveries. USAF benyttet stort sett 310 A/B (som er ganske anderledes enn 310R), men jeg tok utfordringen med å adoptere teksturene. Her er camo versjonen (ikke ferdig enda).det er alt gjort endel endringer når dere ser disse.. :blush: Skal lage en «Blue Canoe» etterpå :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 14. september 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 14. september 2010 Hoysan, denne blir bare tøffere og tøffere . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.