Gå til innhold

F-35 passing Lista

Anbefalte innlegg

• Premium Medlem

Du er ALT for beskjeden i antall bilder, særlig når det er i denne klassen :grin: . Forstår det slik at du er tilbake i FEX og Gunnar-himmel. Og så nevner du noe om svensk vann ? Dette siste vet jeg lite om, men det tar seg unektelig pent ut på bildet. FEX og Gunnar-himmel har lenge vært foretrukket hos meg også, men er mer eller mindre borte i sammenblandinger jeg ikke lenger har kontroll på......

Jeg har også prøvd REX, men det ble forferdelig mye kaos i mitt FSX-oppsett, så jeg avinnstallerte omgående. Men vann-animasjon ble værende igjen, og faktisk ble det bedre med en kombinasjon av FEX og REX ( værsgo bli gæern ). Nå får jeg ikke lagt inn nye skyer i FEX, og Gunnar-himmelen er borte, men jeg har en blanding av himmel og hav som er til å leve med :tired: . Skal jeg rydde opp i dette kaoset, må jeg antakelig tilbake til start igjen, og det blir ikke på tale før i en eventuell ny PC !!

Sånn går no dagan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, takk for det. Satt en stund og ruget på dette bildet, og postet det bare til slutt, for å ikke glemme det! Det er også det eneste jeg har tatt hittil med nyinstallert sim. Jeg skal spandere minst tre bilder neste gang :whistle:.

Vannet heter "Cold Scandinvian", og er laget av Erik Bjørnwall. Siden ø'en hadde to prikker og ikke strek, beskylder jeg vedkommende for å være svenske. Havet ble lastet ned fra FEX vinduet (hmm er det sånn Gud gjorde det? :grin:), og water animation er "Calm Lazy". Har sett en zillion andre water animations, og det er alt for mye bølger. Har hatt en viss nytte av alle årene mine i nordsjøen, trur eg :wink:.

REX har fått til mye. Men jeg skulle ønske programmet kunne deles opp i små biter. Jeg hadde gladelig betalt samme prisen for bare runway og taxiway texturer alene. Men jeg har selv laget meg ny betongtextur som jeg er meget fornøyd med. Den ser ikke ut som default "ørkenbetong", og sees på mange av mine screenshots. Så da skal jeg også fikse bedre asfalt selv. Så får jeg være fornøyd med det, til et frittstående program for slikt finnes.

Alt i alt ble det kaos-fritt, og det er en glede. Man flyr i stedet for å feilsøke og konfigurere :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt i tvil om hva som anbefales: FEX eller REX? Eller begge? Dette er Flight Environment X og Real Environment Extreme, ikke sant? Har ingen av disse foreløbig, kun FS Water Configurator. Har etterhvert tunet så jeg har 30 FPS når låst til dette, - med alle sliders på fullt (nesten fullt), selv på Gardermoen. Noe lavere hvis jeg kjører Real Weather med mye "uvær". Anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lang fartstid med REX, men: Vil du ha bedre texturer for runways og taxiways, nye skyer og vann samt en trolig dugandes værgenerator, så har REX alt dette. Men det tar lang tid å tune texturer for hav. Det skal alt for mange forsøk til, og REX bytter alle texturene hver gang, selv om du bare har byttet vann, og det tar masse tid. En av tingene jeg blir sprø av.

FEX har skyer, himmel, hav, water animations. Og er lett og rask i bruk. I en omtale ble det sagt at REX kanskje har enkelte ting mer naturlig, men så drar kanskje de texturene mer ressurser også. For min del ser jeg bare ikke om FEX eller REX har "mest" naturlige skyer. Og så forbasket nøye er jeg ikke med slikt. Med FEX blir FSX langt mer naturlig enn default, og da holder det for min del.

PS: 30 fps på Gardermoen er ikke galt. Jeg har 38, men da med sliderne lavere, UT 2 trafikk på 98%, og overklokket til 4GHz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...