Ivar Skaugstad Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Fikk nettopp en e-post fra NAK Shop, da var de etterlenktede ICAO kartene for Norge i 2010 endelig ute! Her er det bare å hamstre gutter! Noen som vet om disse vil bli oppdatert litt oftere enn hvert tiår? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Kjøpt! Disse ser kraftig forbedret ut. Bare å starte lamineringen slik at de varer i 10 år til neste utgave kommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 De blir allerede utdatert til neste år, mener jeg, når luftrommet rundt Oslo blir endret i forbindelse med "Oslo ASAP". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Synd de ikke selger disse kartene ferdig laminert. De burde gitt kartene oftere, slik de gjør her i USA. På den måten blir man ikke redd for å "bruke de opp", samt at man får med alle nye master og høyspentledninger som blir plassert i spenn over Hardangerfjorden. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Hatle Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 De blir allerede utdatert til neste år, mener jeg, når luftrommet rundt Oslo blir endret i forbindelse med "Oslo ASAP". Det er vel gjerne kongstanken det ja.. men det tror jeg ikke før jeg sitter med en ny versjon av ICAO kart Norge anno 2011. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torstein Farsund Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Noen som vet hva som skjer med oppdatering av M517-kart? Ser på NAK-shop at det jeg er ute etter er oppdatert i 2006, mens enkelte andre kart er oppdatert i 2009. Skjer oppdatering "fortløpende" etter store endringer i luftspenn o.l.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Ni kan köpa färdiglaminerade ICAO/TMA kartor för Norge hos KSAB på Bromma flygplats för ca 250 sek per st. edit: Ser på deras sida att det står "Norska ICAO har utgått. OBS!" men det kanske inte gäller nu om det är ny release på gång? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Torstein: De forrige ICAO kartene ble produsert i 2006, så det var på høy tid med en fornyelse av disse. M517 kartene blir oppdatert jevnlig da det er Forsvaret som står for oppdateringen, problemet ligger heller i det at Forsvaret ikke alltid er like interissert i å stede ut kartene til det private markedet (lav prioritering). De siste årene har det vært litt til og fra med tilgjengeligheten på M517 kartene etter at ICAO kartene gitt ut av produksjon. Jeg regner med at en privat/offentlig aktør har sett behovet, samt butikken i disse ICAO kartene, og derfor har gjennopptatt produksjonen. Hovedregelen inntil nå har vært at pilotene selv må tegne på nye luftspenn/master etc. på kartene, og jeg vil tro at dette vil holde fram.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torstein Farsund Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Ja, blir en fryd med nytt ICAO-kart Har ikke vært helt komfortabel med å navigerere etter det gamle, så jeg er glad for at et nytt er på vei i posten. Får vel fortsette med tegnesakene på M517-kartene og samtidig håpe på snarlig oppdatering her og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Da har jeg fått nytt ICAO-kart over Sør-Norge i posten etter kjapp levering av NAK Shop og Posten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.