Gå til innhold

RNoAF Viggen


Anbefalte innlegg

I 1975 har NATO-landet Danmark, Norge, Holland og Belgia beslutet å kjøpe F-16 fra USA istedet for Saab 37 Viggen eller franske Dassault Mirage.

 

Jeg forestiller meg i hvordan Norsk Viggen ville sett ut idag og der måtte jeg lage en texture til hver skvadron.

 

Plattform: FS9

Model er fra Alphasim Viggen

(Håper det kom oppgradere til Viggen for FSX?)

 

Nye oppgradere effekt som jeg har laget er Vortex stripe ved canardvinge, nye landingslys og nye AFTERBURNER!!!

Disse kan dere ses på bilder.

 

Grå farge er basert fra dagens F-16, og kamuflasje farge er basert fra Twin Ottter

Er ikke de kule? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Meget stilig oppgradering og "ønsketenkning". Både Viggen og Mirage var nok aldri en virkelig konkurrent til F-16, da vårt luftforsvar på den tiden var veldig amerikanisert, med tanke på systemer, vedlikehold og NATO-kommunikasjon. - Men Viggen er noe av det råeste jeg har sett "live", og svenske skvadroner besøkte Bodø jevnlig for å lære litt om norske forhold i tilfelle "nødlanding" ( i dag er det enda mer svensk aktivitet, da JAS-skvadroner også er med i NATO-øvelser!).

 

Tøffe bilder av en flott modell, som jeg hadde stor glede av i FS9. Tror nok ikke Alphasim kommer med en FSX-variant, men det er noen svenske entusiaster som muligens kaster seg inn i et slikt prosjekt. De har laget en fantastisk fin modell av Draken, og har mer enn antydet at de også jobber med Viggen :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...