Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Snorre Sandengen:

Til søndag dra klassen våres til Island...
"[smil]"

Lurte bare om noen visste no spesielt om ruta..noen som har flydd den før? Hvor lang tid tar ca. reisen og er Icelandair bra?

takk for svar
"[smil]"

Da får du nok fly Gardermoens vakreste fugl. Gled deg!

Vet ikke mye om Icelandair, har aldri fløyet med de, men flyene er vakre...

se bare på disse bildene..

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=27370

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=26615

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=22811

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=27899

Huff...og jeg misunner deg.

Turen tar 2 timer og 40 minutter hvis alt går som det skal.

Skrevet

Dro selv til Island med klassen i 2000, fløy selvsagt med Icelandair, og B757-200 begge veier. På turen nordover var det relativt grei beinplass (jeg=1,90), men på returen derimot var det desto verre.

Flytiden er på ca 2t og 15min, noe deromkring. Selve ruten passerte over Ålesund-området og videre over Færøyene.

Turen til KEF var etter mørkets frembrudd, så utsikten var ikke noe å skryte av, bortsett fra ett og annet skip. Returen var første flight fra KEF med ankomst OSL rundt 12:00, stort sett pent vær hele tiden, med skyfritt over hjemlandet. "[smil]"

Ble en tur i cockpit på utreisen, nordlyset var så absolutt i form den kvelden, så 1. offiseren dempet lyset i cockpit og det ble en liten stund med nytelse av nordlysets dans. "[Cool]"

Forøvrig var servicen upåklagelig etter min mening, begge veier, og maten vi fikk servert var helt grei/gjennomsnittlig.

PS: Flyvertinnene holder HØY standard! "[stort

Skrevet

Fløy til USA i fjor sommer, med Icelandair.

Du kan regne med god benplass og bredde på setene, men i noen av flyene er det trangt i midtsetet. jeg husker at "Leif Erikson" hadde god plass. Personalet er topp, og maten var OK, (bedre enn hos SAS og braathens)

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Espen Stabell:

Og Dolderknoll, du mener vel Airpics.com?

Nei, det var ikke airpics.com, jeg trodde det var airpics.net jeg hadde sett den på, men nå ser jeg at det er en annen side der. Er ikke den linken som du henviser til jeg tenker på heller

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Flemming Skogen:

Ble en tur i cockpit på utreisen, nordlyset var så absolutt i form den kvelden, så 1. offiseren dempet lyset i cockpit og det ble en liten stund med nytelse av nordlysets dans.
"[Cool]"

Forøvrig var servicen upåklagelig etter min mening, begge veier, og maten vi fikk servert var helt grei/gjennomsnittlig.

PS: Flyvertinnene holder
HØY
standard!
"[stort

Veldig enig! Har flydd et par ganger med Icelandair til Canada. Fine fly, standard (ok) mat og fine flyvertinner, ja. Fikk sitte i cockpit nesten halve veien mellom Island og Canada en gang (de må ha blitt 2-3 timer) inkl. landing! Det var drit fett!

Har bare gode minner med Icelandair. Gled deg forresten til naturen på Island, Snorre. Den er fantastisk!

[ 19.09.2002, 22:09: Endret av: Jakob Jakobsen ]

Skrevet

Ja Ja!

Får vel følge opp her eg og med noe! Har fløyet Iceladair en del ganger opp og ned, men anbefaler IKKE å fly med 335sqn sin C-130.... Det er litt drygt! Men er en opplevelse! Sitte i en så nostalgisk flightdeck...mmmm!

Blir en ny flight med Icelandair i November da jeg flytter opp til Island for en periode på 3 år eller så lenge eg orker!

Mvh

Ørjan Utne

vRNoAF, UKDFv

Sola, Stavanger!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...