Helge Bø Skrevet 9. september 2002 Skrevet 9. september 2002 Braathens, Widerøe eller Spanair blir omgjort til et lavprisselskap, bl.a for å møte konkurransen fra Norwegian. SAS har gått bort fra tanken om å konkurrere mot andre lavprisselskaper med kun små justeringer sa konsernsjefen i dag. Vel jeg tror at dersom dette gjelder BU eller WF så har vi ikke sett slutten på oppsigelser. Men det er jo likevel gode nyheter for da vil vel folk i større deler av landet få glede av billige flyreiser. Mer om saken i VG. Artikkelen er skrevet av Geir Terje Ruud, en ekte luftfartsjournalist Siter
Nicolai Meservy Skrevet 9. september 2002 Skrevet 9. september 2002 Det vil jeg se før jeg tror at SAS opretter et lavprisselskap... Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 9. september 2002 Skrevet 9. september 2002 Jeg tør i så fall påstå at Widerøe er ganske trygg da. Har ennå tilgode å høre om et billig-selskap med turboprops.. Siter
Flemming Skogen Skrevet 9. september 2002 Skrevet 9. september 2002 Ser for meg Spanair som eneste logiske alternativ dersom dette blir noe av. Widerøe passer jo så absolutt ikke inn, med deres maskinpark, flyvninger etc. Braathens er for meg heller ikke noe smart valg, dersom man skal fly innenriks i Norge. Da ville jo SAS konkurrert med seg selv, for man vil vel ha lavpris på de største rutene. Egentlig skjønner jeg ikke hvordan SAS skal greie å fly lavpris på det norske markedet med et eget selskap dersom de selv skal være til stede. Spanair derimot kan derimot omgjøres til lavpris for å fly domestic og internasjonalt fra Spania, såvidt jeg vet er det ingen lavpristilbyder på det spanske markedet? På samme måte kan Braathens tilby lavpris kun på flygninger til "syden", ruter de allerede opererer f.eks til solkysten, og eventuelt andre kommende destinasjoner, ruter som SAS normalt ikke flyr. Alt dette gjelder jo forsåvidt også for Sverige. Skal SAS drive lavpris gjennom et separat selskap innenfor Skandinavia, må de i så fall trekke ut SAS, og hvor er da grunnlaget for SAS? Siter
Gjest Skrevet 9. september 2002 Skrevet 9. september 2002 Ha Ha. SAS lavprisselskap. Aldri mens jeg lever ! Heia Norwegian ! Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 9. september 2002 Skrevet 9. september 2002 Du skal ikke gå i kloster samtidig da? Siter
Nicolai Meservy Skrevet 9. september 2002 Skrevet 9. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Georg Korycki: Ha Ha. SAS lavprisselskap. Aldri mens jeg lever ! Heia Norwegian ! Samme HER!! Siter
Gjest Skrevet 10. september 2002 Skrevet 10. september 2002 Du får inte ta allt som Jørgen Lindegaard säger så bokstavligt Helge. Han sa dessutom att lågprisbolaget kunde hamna under SAS Airline också... Han har också sagt till pressen att SAS ska börja flyga Vestlandruterna som NAS opererar för BRA... Summa summarum: JL säger mycket han... Vi får se vad som sker i framtiden. Du har nog rätt i att vi inte sett slutet på uppsägningar i Koncernet. /Jörgen Siter
Helge Bø Skrevet 10. september 2002 Forfatter Skrevet 10. september 2002 Pass deg nå litt Jörgen, du som er ansatt i SAS Du antyder jo her at konsernsjefen innkaller til pressekonferanse ifm fremtidige konkurranse-planer, bare for å fore media med usannheter. Det ville jo vært meget uklokt av ham. Jo jeg tar det bokstavelig, og det kommer nok et kraftig svar fra SAS for å møte konkurransen fra lavprisselskapene. Og det skulle jo bare mangle, så lenge det foregår i lovlige former. Han lovet at de ikke skal bruke ufine metoder mot Norwegian slik de gjorde mot BU og CLA, for det fikk SAS en smekk som de sent vil glemme. Siter
Helge Bø Skrevet 10. september 2002 Forfatter Skrevet 10. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Kenneth G. Sørensen: Jeg tør i så fall påstå at Widerøe er ganske trygg da. Har ennå tilgode å høre om et billig-selskap med turboprops.. Norwegian... Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 10. september 2002 Skrevet 10. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Helge Bø: quote: Opprinnelig postet av Kenneth G. Sørensen: Jeg tør i så fall påstå at Widerøe er ganske trygg da. Har ennå tilgode å høre om et billig-selskap med turboprops.. Norwegian... Men Norwegian hakke KUN turboprops da, som var poenget til Kenneth Siter
Gjest Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Helge Bø: Du antyder jo her at konsernsjefen innkaller til pressekonferanse ifm fremtidige konkurranse-planer, bare for å fore media med usannheter. Det ville jo vært meget uklokt av ham. Nej det gör jag inte! Jag antyder att Lindegaard presenterar visioner... För det är inte vedtaget av styret att genomföra några av dessa tankar... Därmed inte sagt att det inte kommer att ske. Dessutom var det inte en presskonferans han "kallade" till, det var i en intervju med den danska avisen "Børsen". Stor skillnad. Läs artikeln som din "äkta luftfartsjournalist" skrev Helge. Han citerar artikeln i "Børsen"! Ännu ett exempel på VG:s undersökande journalistik! /Jörgen Siter
Helge Bø Skrevet 11. september 2002 Forfatter Skrevet 11. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Jörgen Toll: Jag antyder att Lindegaard presenterar visioner... För det är inte vedtaget av styret att genomföra några av dessa tankar... Därmed inte sagt att det inte kommer att ske. Styret dilter etter konsernsjefen, det er bare en formalitet. Men det er riktig at ingenting er vedtatt enda. quote: Dessutom var det inte en presskonferans han "kallade" till, det var i en intervju med den danska avisen "Børsen". Stor skillnad. Läs artikeln som din "äkta luftfartsjournalist" skrev Helge. Han citerar artikeln i "Børsen"! Ännu ett exempel på VG:s undersökande journalistik! Du skal nå alltid provosere meg Her er et sitat fra den artikkelen: quote: SAS-sjefen Jørgen Lindegaard avslører dette i et intervju med den danske avisen Børsen, samme dag som han er i Norge for å snakke med luftfartsjournalister om SAS' fremtidsplaner. De to minste norske flyselskapene som er i SAS' eie, kan bli en sentral brikke i planene. Han hadde altså invitert norske ekte luftfartsjournalister samme dag, bl.a fra VG, for å informere om disse planene. De var faktisk på båttur sammen, med en svær SAS-logo i seilet for anledningen. Siter
Gjest Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Helge Bø: Her er et sitat fra den artikkelen: Här är ett till: quote: - Jeg er langt mer tilbøyelig til å state en lavprisoperasjon i SAS-gruppen. Det kan vi gjøre gjennom Spanair, Widerøe eller Braathens. Vi kan selvfølgelig også gjøre det innenfor SAS-merkevaren. Vi overveier alle muligheter, sier Lindegaard til Børsen. "Sier Lindegaard til Børsen" Inte till VG! quote: Opprinnelig postet av Helge Bø: Han hadde altså invitert norske ekte luftfartsjournalister samme dag, bl.a fra VG, for å informere om disse planene. De var faktisk på båttur sammen, med en svær SAS-logo i seilet for anledningen. Visst, men infon i VGs artikel kommer från "Børsen". Sorry Helge! /Jörgen Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 Hehe liker postene dine Jörgen. Og hvis SAS Commuter skal fly på Vestlandet med Fokkere kan vel du gi oss Bergensere en grand tour i fokkeren? Siter
Helge Bø Skrevet 11. september 2002 Forfatter Skrevet 11. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Jörgen Toll: Visst, men infon i VGs artikel kommer från "Børsen". Nei, den kommer fra Lindegaard...som lot seg intervjue av den danske journalisten mens VG's journalist noterte. Men det er greit, du er jo ingen avismann...og kjenner ikke det interne språket Sorry Jörgen! Siter
Anders Presterud Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Lars Chr. Hansen: Men Norwegian hakke KUN turboprops da, som var poenget til Kenneth Vil nesten driste meg til å påstå at Norwegian ikke har en eneste turboprop jeg... Norwegian Air Shuttle derimot har 6 stk. [ 11.09.2002, 19:59: Endret av: Anders Presterud ] Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Anders Presterud: quote: Opprinnelig postet av Lars Chr. Hansen: Men Norwegian hakke KUN turboprops da, som var poenget til Kenneth Vil nesten driste meg til å påstå at Norwegian ikke har en eneste turboprop jeg... Norwegian Air Shuttle derimot har 6 stk. Åja... stemmer det... Siter
John Aspholm Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 ...aha... ...man må altså være 1)avismann, og 2) beherske et eget språk for å faktisk forstå hva som står i VG. Det forklarer jo en hel del... Siter
Helge Bø Skrevet 11. september 2002 Forfatter Skrevet 11. september 2002 Nå må ikke en nybegynner som deg blande seg opp i kompliserte utredninger mellom Jörgen og meg, du har null peiling. Hvis du ikke forstår innholdet i ei avis som den, så foreslår jeg Donald Duck... Siter
John Aspholm Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 Å, da får jeg virkelig be om unnskyldning. Jeg så ikke "Nybegynner forbudt" skiltet... Siter
Gjest Skrevet 12. september 2002 Skrevet 12. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Helge Bø: Men det er greit, du er jo ingen avismann...og kjenner ikke det interne Nej du Helge! Såpass vet jag om aviser (Jag har arbetat på en) att hade VG intervjuat JL så hade det stått "Sier Lindegaard til VG". Børsen had aldrig låtit andra journalister sitta med på en intervju!!! Sorry Helge, men fel igen! /Jörgen Siter
Timmy Brandt Skrevet 12. september 2002 Skrevet 12. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Nicolai Meservy: Det vil jeg se før jeg tror at SAS opretter et lavprisselskap... Mwhuhahahha, det finnes allerede: i Sverige Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.