Ragnar Egeland Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg ser det blir spurt etter oppdatering av ENZV. Jeg har ikke all texturen der enda. I mellomtiden holder jeg på å texturerer Stavanger Domkirke som jeg modellerte i vinter. Måtte vente helt til nå før jeg kunne ta bilder. Dette er basert på en 3Dmodell produsert av Apply Capnor http://www.applycapnor.com/ og er oppmålt ved hjelp av laserskanning. Skannmodellen inneholder millioner av polygoner (2 bilder)og passer ikke til noen sim. Jeg gjør dette ferdig og så fortsetter jeg på ENZV. NB!! Hullene i 3D skannmodellen er forårsaket av trær. Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Ja HUFF innsamling av texturer kan ta tid. Men det er likevel ikke så vanskelig når man bor i nærheten av modellen. Gleder meg til å se denne med texturer på plass :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 millioner av plygoner ville blitt litt drøyt å dra inn i FS for en bygning ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Ser meget bra ut dette! Men hva skal du med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Ser meget bra ut dette! Men hva skal du med det? Bjørn J. jensen startet opp med å produsere photoscenery for Stavanger i fjor. http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=499366#Post499366 Jeg tenkte jeg kunne bidra med Domkirken siden jeg allerede hadde tilgang til oppmålings data. Jeg har ikke hørt mer om Stavanger prosjektet, men jeg ønsker å fullføre mitt prosjekt angående domkirken. Jeg har forenklet modellen. De bildene som er flate uten struktur skal brukes i SFX.(Jeg holder på med texturen). De med struktur er den orginale 3D modellen med millioner av polygoner. Der er alt en mesh uten noen form for displace eller bump/normal mapping. Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Denne brenner i allefall ikke, ser meget bra ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.