Gå til innhold

Air India Express crash


Timmy Brandt

Anbefalte innlegg

VT-AXV har crashat i Mangalore. 166 personer döda (dvs alla ombord) enligt AS.net, Expressen och andra nyhetssiter.

 

Tycker man hör om kraftiga regnovänder som orsakar flygcrasher i det där området i världen lite titt som tätt. (Indien/Asien osv). Om nu flygvärlden vet om att detta kan vara ett problem, varför tränar man inte mer på det på flygskolorna, precis som vi fick träna på landning i mycket stark vind i Sydafrika då det ofta är det ute på slätten när man ska landa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kjedelig ja, men det at det skjer nede i India er jo egentlig ikke noe kjempesjokk, de har jo mange ganger fått på pakk om sikkerhet der nede. Men når man tenker mest på penger så går det dessverre slik, det må man snat lære der også. Etter hva jeg forstår har det vært godt vær, iallefall i følge Cnn. Og da blir min tanke at det er noe teknisk som har sviktet, ettersom det var godt vær og pilotene hadde masser av tid til å avgjøre hva de burde gjort. Itillegg var pilotene lokalkjent med flyplassen, så årsaken kan da være dårlig vedlikehold eller pilot error(På tross av de hadde godt vær), som sagt har de jo fått påpakking om dårlig sikkerhet tidligere...

 

Vi får håpe dette blir den siste på veldig lang tid da, for dette er trist! :(

 

Så du håper på flere, men at det tar lang tid til neste?... :crazy:

 

Vi får jo håpe at dette er den siste flyulykken i luftfartshistorien, og at det ikke blir flere i det hele tatt :) . Det gjør iallefall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du håper på flere, men at det tar lang tid til neste?...

 

Vi får jo håpe at dette er den siste flyulykken i luftfartshistorien, og at det ikke blir flere i det hele tatt . Det gjør iallefall jeg.

 

 

Serriøst Kenneth!!

Både du og jeg vet det vil bli flere flyulykker! ;)

Vi får håpe dette blir den siste på lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Olsen Bru

Når jeg slo på tv'en i dag, hørte jeg bare '' 158 personer omkom i en flyulukke'' Da tenkte jeg på at foreldrene mine reiste til Amsterdam i morges.. Jeg ble utrolig lettet når jeg hørte ''Ulykken skjedde i India'' :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn skal jeg si deg det er for meg å, hver gang jeg hører om brann, bilulykke eller noe slikt blir jeg nervøs helt til jeg har hørt hvor det har skjedd :crazy: .

 

Angående flyulykker så mener jeg å ha lest at du kan komme fra det uten å dø eller få varige skader i 60 % av ulykkene. I bil er det desto større sjans for å dø, nå spørs det jo selvsagt hva du teller som krasj også da, for det er forskjell på å komme borti og å krasje :) . Og det må sies at jeg tenkte på passasjerfly som A318-A380, Embraer 175 og 190, Boeing(alle serier)

 

Dessuten skjer det bare noe uvanlig på 2 av 1.000.000 flyvninger, og det kan bare være småting som en nødlanding eller noe, men nok OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, NDTV baserer seg ikke på fakta what so ever.

 

Feil nummer 1, fyren kan ikke fly om det smallt en gang.

Feil nummer 2, her baserer de seg på at flyet landet midt på banen, noe som ikke er sant. Flygeleder i tårnet på Mangalore har sagt at flyet landet som normalt på bane 24 men av en eller annen grunn overshootet. De mistenkte hjulpunktering eller noe.

 

Her lander de på bane 09, som er bare 1500m, mens 24 er 2400m.

 

I tilleg har FSX her ikke simmulert den elendeige banen som faktisk er i Mangalore. Skjønner det skal være en rekonstruksjon av ulykken, men i svarte da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10007165

 

Om jeg hadde vært henne hadde jeg aldri satt meg på det flyet, om jeg hadde gått rundt å vært redd for noe sånn. Som flyvertinne er man ikke redd for å fly, man bare vet fakta og farene med det. Skjønner ikke at hun trosset frykten når hun viste at det var dårlig der, i det minste burde hun tatt det opp med ledelsen i selskapet...

 

Men for å se det fra en annen side, var hun nok sannsynligvis presset til å gjøre jobben sin slik som så altfor mange er. Og dessverre er det alt for mange som aksepterer det, og en ting er sikker det får altfor ofte alvorlige følger. Det er forresten en trend her hjemme og der de ikke har like mye penger som oss...

 

Her er forresten samtalen fra hennes vegg på Facebook:

Sujata Survase Diversion + dealy + KWI sector equals to quick death.....

12. mai kl. 17:38 · Vis tilbakemeldinger (3)Skjul tilbakemelding (3)

 

Richard Newton

Richard Newton

What happened, Sujata?

13. mai kl. 17:27

 

Sujata Survase

Sujata Survase

Gosh!! i jus hate Kwi sector and for some reason i am only scheduled for this sector in my entire roster, and off late due to unfavourable weather conditions all we're left with is the diversions and no layovers : ( i've jus come from my holidays looks lke i need another one very soon !!!! : (

14. mai kl. 17:33

 

Rahul Tanwar

Rahul Tanwar

vvip sector..witth vvips on board.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...