Timmy Brandt Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 VT-AXV har crashat i Mangalore. 166 personer döda (dvs alla ombord) enligt AS.net, Expressen och andra nyhetssiter. Tycker man hör om kraftiga regnovänder som orsakar flygcrasher i det där området i världen lite titt som tätt. (Indien/Asien osv). Om nu flygvärlden vet om att detta kan vara ett problem, varför tränar man inte mer på det på flygskolorna, precis som vi fick träna på landning i mycket stark vind i Sydafrika då det ofta är det ute på slätten när man ska landa? Siter
Emil Topstad Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Uff, det er trist når slikt skjer! Er det bare meg eller har det vært uvanelig mange flyulykker på veldig kort tid? Vi får håpe dette blir den siste på veldig lang tid da, for dette er trist! Siter
Einar Kristiansen Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Tragisk. De har tydeligvis bommet på rullebanen, flyet tok fyr før det skled videre inn i skogen. Flyplassen i Manglahore ligger på toppen av en ås og er kjent for å være et vanskelig sted å lande. Siter
Timmy Brandt Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Skrevet 22. mai 2010 Har också läst att det ska vara svår, men ser inte så speciell ut på den här bilden iallafall. Siter
Svale Andre Leren Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 det meldes om 8 overlevende hos TV2nyhetene, deriblant ett barn.. noe positivt i alle fall Siter
Kenneth Rønning Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Dette var kjedelig ja, men det at det skjer nede i India er jo egentlig ikke noe kjempesjokk, de har jo mange ganger fått på pakk om sikkerhet der nede. Men når man tenker mest på penger så går det dessverre slik, det må man snat lære der også. Etter hva jeg forstår har det vært godt vær, iallefall i følge Cnn. Og da blir min tanke at det er noe teknisk som har sviktet, ettersom det var godt vær og pilotene hadde masser av tid til å avgjøre hva de burde gjort. Itillegg var pilotene lokalkjent med flyplassen, så årsaken kan da være dårlig vedlikehold eller pilot error(På tross av de hadde godt vær), som sagt har de jo fått påpakking om dårlig sikkerhet tidligere... Vi får håpe dette blir den siste på veldig lang tid da, for dette er trist! Så du håper på flere, men at det tar lang tid til neste?... :crazy: Vi får jo håpe at dette er den siste flyulykken i luftfartshistorien, og at det ikke blir flere i det hele tatt . Det gjør iallefall jeg. Siter
Alexander Hansen Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Flink du er til å ta ord ut av munnen på folk da, Kenneth. Latterlig oppførsel, spør du meg. Bra at såpass mange overlevde denne ulykken, er jo ikke ofte det skjer. Siter
Emil Topstad Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Så du håper på flere, men at det tar lang tid til neste?... Vi får jo håpe at dette er den siste flyulykken i luftfartshistorien, og at det ikke blir flere i det hele tatt . Det gjør iallefall jeg. Serriøst Kenneth!! Både du og jeg vet det vil bli flere flyulykker! Vi får håpe dette blir den siste på lenge! Siter
Kenneth Rønning Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Nå er det mye større sjans å kunne gå fra en flyulykke enn en bilulykke . Og ja det er bra at så mange folk overlevde ulykken. Siter
Svale Andre Leren Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Er ikke sikker på om jeg skjønte hva du mente der, Kenneth !? Vil nå tror at det er større sjans å kunne gå fra en bilulykke, enn en flyulykke.. Siter
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Når jeg slo på tv'en i dag, hørte jeg bare '' 158 personer omkom i en flyulukke'' Da tenkte jeg på at foreldrene mine reiste til Amsterdam i morges.. Jeg ble utrolig lettet når jeg hørte ''Ulykken skjedde i India'' Siter
andreas nærbø Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 OIOI Erik BTW : Skal de ta Safety Cards ? Siter
Kenneth Rønning Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Sånn skal jeg si deg det er for meg å, hver gang jeg hører om brann, bilulykke eller noe slikt blir jeg nervøs helt til jeg har hørt hvor det har skjedd :crazy: . Angående flyulykker så mener jeg å ha lest at du kan komme fra det uten å dø eller få varige skader i 60 % av ulykkene. I bil er det desto større sjans for å dø, nå spørs det jo selvsagt hva du teller som krasj også da, for det er forskjell på å komme borti og å krasje . Og det må sies at jeg tenkte på passasjerfly som A318-A380, Embraer 175 og 190, Boeing(alle serier) Dessuten skjer det bare noe uvanlig på 2 av 1.000.000 flyvninger, og det kan bare være småting som en nødlanding eller noe, men nok OT. Siter
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Andreas: De skal spørre om å få to stk Siter
Svale Andre Leren Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 hmm, jaja. Jeg har hørt at det er større sjans for å dø i bilulykke enn i flyulykke, så den er ny. Men er slett i sagt at det er usant. Skal ikke protestere, men høres jo litt tvilsomt ut da. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Jeg har hørt at det er større sjans for å dø i bilulykke enn i flyulykke, så den er ny. Vet ikke om vi har misforstått hverandre her, men det er iallfall det du sier her jeg også mener. Siter
Svale Andre Leren Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 ja, beklager...leste feil hos deg i sted. Så at du skrev det nå Siter
andreas nærbø Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Jeg har hørt at det er større sjanse for og dø i biluliykke enn flyulykke Siter
Kenneth Rønning Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Går helt fin vettu . Mente du også det samme som meg i første post også da? Siter
Svale Andre Leren Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 næææi..ikke helt! syns det høres litt tvilsomt ut. personlig tror/trodde jeg det var liten sjans for overlevelse i en flystyrt, men fakta er vel noe annet da spørs vel hvor langt de trekker flyulykker da.. Siter
Aslak Iversen Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Dagens idiot: http://www.ndtv.com/news/videos/video_player.php?id=1230395 Siter
Timmy Brandt Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Skrevet 23. mai 2010 Jadu, vad var det där?! Den där "simulator" videon sa mig absolut ingenting. Useless! Siter
Jan Tore Pettersen Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Han forklarer at piloten har tatt en feil avgjørelse og landet for langt inn på rullebanen,istedet for å ta en go-around. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Okey, NDTV baserer seg ikke på fakta what so ever. Feil nummer 1, fyren kan ikke fly om det smallt en gang. Feil nummer 2, her baserer de seg på at flyet landet midt på banen, noe som ikke er sant. Flygeleder i tårnet på Mangalore har sagt at flyet landet som normalt på bane 24 men av en eller annen grunn overshootet. De mistenkte hjulpunktering eller noe. Her lander de på bane 09, som er bare 1500m, mens 24 er 2400m. I tilleg har FSX her ikke simmulert den elendeige banen som faktisk er i Mangalore. Skjønner det skal være en rekonstruksjon av ulykken, men i svarte da... Siter
TOS Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Makan til tullebukk! :grin: Virkar ikkje heilt som om han har så god peiling på kva han snakkar om nei... Siter
Christopher Andersen Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Den der var dagens :sick: :grin: Siter
Even Rognlien Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Huffamei... Men artig at de gjør et forsøk med FSX da Siter
Christian Zhang Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Ikke jeg ihvertfall Even. På FSX når jeg lander 737 bruker jeg så vidt halveis av rullebanen. Bruker aldri og kjøre forbi rullebanen Siter
Kenneth Rønning Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10007165 Om jeg hadde vært henne hadde jeg aldri satt meg på det flyet, om jeg hadde gått rundt å vært redd for noe sånn. Som flyvertinne er man ikke redd for å fly, man bare vet fakta og farene med det. Skjønner ikke at hun trosset frykten når hun viste at det var dårlig der, i det minste burde hun tatt det opp med ledelsen i selskapet... Men for å se det fra en annen side, var hun nok sannsynligvis presset til å gjøre jobben sin slik som så altfor mange er. Og dessverre er det alt for mange som aksepterer det, og en ting er sikker det får altfor ofte alvorlige følger. Det er forresten en trend her hjemme og der de ikke har like mye penger som oss... Her er forresten samtalen fra hennes vegg på Facebook: Sujata Survase Diversion + dealy + KWI sector equals to quick death..... 12. mai kl. 17:38 · Vis tilbakemeldinger (3)Skjul tilbakemelding (3) Richard Newton Richard Newton What happened, Sujata? 13. mai kl. 17:27 Sujata Survase Sujata Survase Gosh!! i jus hate Kwi sector and for some reason i am only scheduled for this sector in my entire roster, and off late due to unfavourable weather conditions all we're left with is the diversions and no layovers : ( i've jus come from my holidays looks lke i need another one very soon !!!! : ( 14. mai kl. 17:33 Rahul Tanwar Rahul Tanwar vvip sector..witth vvips on board. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.