Gå til innhold

Nytt og gammelt på Årø


Anbefalte innlegg

  • Members

Så vidt jeg vet, så kan Årø ta imot en 767. Det ble snakka endel om hvor store fly de kunne ta ned når jeg var med å forlenga rullebanen der. Og det ble sagt 767 OK. Men fullastet eller ikke, det er en annen sak.

 

Mulig det har vært en der allerede. Det har ihvertfall vært en "sværing" der ifjor høst. En kollega av meg så en halefinne som ruvet godt over 737`en. Jeg var desverre ikke i nærheten, og gutta på flyplassen jeg snakka med ante ikke åssen fly det var!!!, annet enn at den var stor :grin:

 

Men nå er det vel ikke så veldig stor forskjell på 737-800 og en 767 når det gjelder rullebanebehov hvis jeg skal tolke de data man finner ved å google litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members

767-200 bør ikke være noe problem med tanke på banelengde. Men manøvrering er jo en annen sak. Vet ikke hvor stor plass den trenger for å snu seg i rundt jeg :)

 

Post bildet hvis du finner det da Henrik :)

Nysgjerrig på hva det var fornoe. Har ikke greid å finne det ut enda, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOL er ment til å håndtere diverse cessna og andre småfly' date=' samt en og annen 737. Thats it!

[/quote']Der var du igjen ja, ikke svarte om du greier å holde deg nøytral når diskusjonen omhandler MOL :) Forøvrig er det som regel langt mer 737-trafikk en småflytrafikk her i gården, så du vil kanskje snu litt på setningen din.

 

Tviler på at en full-lastet 752' date=' eller 753 for den saks skyld, klarer å ta av fra MOL med destinasjon Chicago e.l.[/quote']Etter å ha googlet litt har jeg kommet fram til at en 767-200 har ved MTOW behov for ca 1900m bane, så selv om man må kaste av noe last for å holde seg innenfor pålagte krav om sikkerhetsdistanse, er det nok null problem for en 757/767 med litt distanse planlagt/flydd å ta av/lande på Årøs 2000m

 

Neida Jonas, det blir nok ikke startet opp noen transatlantiske ruter fra Molde med det første, vi er ikke så stormansgale at vi innbiller oss noe sånt. Det er også sansynlig at med fuel og payload tilsvarende langtur ville flyet brutt sikkerhetsdistansene. Men det var da heller ikke poenget :)

 

Trur en 757 ville slite på MOL.
Det tror ikke jeg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...